در دربی گالنویی و ناصر حجازی را شکست دادم

یکشنبه آینده شاهد یکی از حساس ترین دربی های چند سال اخیر خواهیم بود. پرسپولیس و استقلال در حالی به مصاف هم می روند که سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند و نتیجه این دیدار می تواند تا حدودی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند. در فاصله 4 هفته مانده به پایان مسابقات، استقلال و سپاهان با 55 امتیاز در صدر جدول هستند و پرسپولیس با 54 امتیاز در تعقیب آنهاست. پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال می رود که این تیم در نیم فصل دوم متحمل سه شکست شد که با از دست دادن صدر جدول را پشت سر گذاشت. شاگردان گل محمدی در نیم فصل اول با 5 امتیاز مقابل سپاهان در صدر جدول قرار گرفتند اما نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل و همچنین شکست مقابل سپاهان در دیدار رودررو باعث شد تا گل شاگردان محمدی صدر جدول را از دست دادند. اگرچه قرمزها در 4 بازی از 5 بازی اخیر خود پیروز شده اند و به روزهای اوج خود بازگشته اند. از طرفی استقلال در نیم فصل دوم عملکرد فوق العاده ای داشت و شاگردان ساپینتو در 5 بازی اخیر 5 برد را به دست آوردند و توانستند هواداران را 6 نفره کنند.

به مناسبت دربی شماره 100 به سراغ حمید درخشان مربی و بازیکن سابق پرسپولیس رفتیم و درباره این دیدار حساس با او گفت و گو کردیم:

پرسپولیس و استقلال یکی از حساس ترین دیدارهای سال های اخیر را برگزار خواهند کرد و برنده این دیدار شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.

فکر می کنم یکی از دربی های خوب باشد، هر دو تیم شرایط خوبی دارند و در نتیجه تقریبا برابر بودند. هر دو تیم در بازی قبل از دربی پیروز شدند. به نظر من این مسابقه با همه دیدارهای دیگر فرق دارد و تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و شجاعانه بازی کند برنده دربی خواهد بود.

به نظر شما کدام تیم شجاع تر است؟

این سوال به روز و ساعت مسابقه بستگی دارد تا ببینیم کدام تیم با وضعیت روحی و روانی بهتری به میدان می رود.

چند دیدار اخیر دو تیم با تساوی به پایان رسیده است و بسیاری معتقدند تساوی در این دیدار برای هر دو تیم به معنای از دست دادن شانس قهرمانی است.

شرایط برای هر دو تیم ایده آل است تا بازی خوبی انجام دهند. تساوی که قطعا به نفع هیچ کدام از تیم ها نیست. هم پرسپولیس و هم استقلال در هفته های اخیر روند خوبی را دنبال کردند و نتایج خوبی گرفتند. اکنون بهترین زمان برای برنده شدن است. هر تیمی که بتواند شرایط روحی خوبی را دنبال کند با بهره مندی از تمرکز بالا می تواند به نتیجه برسد.

آیا می توان گفت برنده این بازی شانس بالایی برای قهرمان شدن دارد؟

این درست نیست. شانس قهرمانی هر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان تقریبا برابر است. ممکن است تیمی در دربی پیروز شود و تیم انتهای جدول را شکست ندهد چهار بازی باقی مانده است. چرا فکر می کنی همه چیز در فوتبال مشخص است؟ تیم های انتهای جدول اکنون برای فرار از سقوط می جنگند. این بازی آسانی برای سپاهان نیست و فکر می کنم آنها امتیاز خواهند گرفت. چرا که تیم های انتهای جدول که هر کدام شرایط خاصی دارند مقابل این تیم حاضر می شوند و برنامه این تیم را به هم می ریزند. سپاهان قبلا امتیاز از دست نمی داد؟ اگر پرسپولیس در دربی پیروز شود قطعا تنش بیشتر می شود و آنها احساس خطر می کنند و این استرس به نفع پرسپولیس است.

در دربی گالنویی و ناصر حجازی را شکست دادم

شما چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی تجربه زیادی در دربی دارید. در دربی هم به پیروزی های مهمی رسیدید

من در 5-6 دربی سرمربی پرسپولیس بودم و در چند دربی به عنوان بازیکن حضور داشتم. هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی 3 بر صفر استقلال را بردم. زمانی که مربی بودم 3 بر صفر استقلال ناصر حجازی خدابیامرتز را شکست دادم. همچنین در دربی استقلال با امیر کلانوی سرمربی 2 بر 1 پیروز شدم البته با کلانوی رفاقت و دوستی دیرینه ای دارم و دوستی ما به زمانی برمی گردد که در قطر بودم.

شما در لیگ چهاردهم هم سرمربی پرسپولیس بودید و در نیم فصل اول توانستید استقلال کالا نوی را شکست دهید.

در مسابقه ای که با کلانوی استقلال را شکست دادیم همه می گفتند پرسپولیس در این دربی 3-4 گل می زند چون چند بازیکن مصدوم و محروم داشتیم و شرایط تیم اصلا خوب نبود اما 2-1 پیروز شدیم. حتی در این دیدار می توانستیم گل های بیشتری به استقلال بزنیم. اگر یادتان باشد ضربه قیچی مهدی طارمی به تیرک دروازه برخورد کرد. او چندین موقعیت گلزنی دیگر را نیز از بین برد. در آن زمان او مثل الان پخته و با تجربه نبود و اگر طارمی مثل امروز باتجربه بود حداقل 3 گل برای استقلال می زد.

پیش بینی شما از نتیجه این مسابقه چیست؟

پیش بینی سخت است اما فکر می کنم پرسپولیس بازی را می برد.

چه کسی گل می زند؟

مهاجمان پرسپولیس در چند بازی اخیر آمادگی بالایی از خود نشان داده اند. مهدی عبدی و عیسی آل کثیر در دیدار مقابل مس کرمان بسیار پر جنب و جوش بازی کردند و فکر می کنم یکی از آنها برای پرسپولیس گلزنی کند. آنها سابقه گلزنی در دربی ها را دارند و به نوعی دربی باز هستند.

خودت سرمربی بودی و دربی را تجربه کردی، نقش دو مربی را در این بازی چقدر مهم می بینی؟

این بازی سرمربی دو تیم است و هرکس بتواند بهترین اقدامات را انجام دهد به نتیجه می رسد. آنها باید یک برنامه بازی ثانیه به ثانیه داشته باشند. یکی از نکات مهم در زمین در این دیدار، خط میانی است. هر تیمی که بتواند در خط هافبک بهتر عمل کند، برنده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید