در دسترس بودن داروها تا پایان بهمن 100 درصد خواهد بود


ساعت: 23:09
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919276

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل ذخیره استراتژیک دارو تا پایان بهمن ماه سال جاری به حدود 100 درصد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، پدرام پاکاین گفت: با اقدامات عاجل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ذخیره دارویی بیش از 6 ماهه کشور از 33 درصد در ابتدای مهرماه به 58 درصد افزایش یافت و خواهد بود. تا پایان فوریه به 100% برسد.

وی بیان کرد: برای ایجاد ذخیره 100 درصد استراتژیک در آینده لازم است شرکت های دارویی تسهیلات گرفته و خطوط تولید بعضا فرسوده خود را بازسازی کنند.

پاکین کمبود نقدینگی را مهم ترین مشکل تامین دارو می داند و بیان می کند: تاکنون کمتر از 2 هزار میلیارد تومان از 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب بانک مرکزی توسط بانک های فعال پرداخت شده است. .

وی ادامه داد: به عبارتی 13 بانک عملیاتی متعهد شده اند با اعطای تسهیلات نقدینگی شرکت های دارویی را افزایش دهند اما تنها 2 بانک در این زمینه به تعهد خود عمل کرده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت سیاست این وزارتخانه را حمایت حداکثری از تولید دارو در داخل کشور ارزیابی کرد و گفت: به تدریج و با افزایش ذخایر راهبردی، واردات دارو محدود می شود و نیاز به کمک داریم. وزارت بهداشت. بهداشت برای واردات تجهیزات تولید دارو.

وی افزود: در عین حال در صورت لزوم واردات دارو به دلیل کمبود تولید نسبت به تقاضا، با توجه به درج مالیات بر ارزش افزوده 2 درصدی در اصول گمرکی که اخیراً در شورای اسلامی تصویب شده است، اقدام خواهد شد. برای واردات دارو، زیرا اولویت تامین دارو و تسهیل دسترسی مردم به آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید