در دیدار تشکل های دانشجویی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان چه گذشت؟


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834583

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم به همراه استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی و دانشگاهی نشست صمیمانه ای با تشکل های دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار کردند تا سخنان دانشجویان را بشنوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری آناج، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم به همراه استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی و دانشگاهی با حضور در دانشگاه تبریز نشست صمیمانه ای با تشکل های دانشجویی برگزار کردند تا سخنان دانشجویان را بشنوند.

نوید ناصر مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی گفت: جنبش دانشجویی جایگاه ویژه ای در ذهن مقام معظم رهبری دارد.


بخش های آزاد در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

امیررضا بفتگ، رئیس دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز تشکیل گروه های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را اهمیت ویژه ای برشمرد و گفت: کارشناسان رسانه ملی آماده هستند.

وی افزود: به نظر می رسد آسیب این سانسورها توسط دولت جدید مردمی نوشته شده است که باید رفع شود، باید به کسانی که اهداف رئیس جمهور را با عمل نکردن به این مهم زیر سوال می برند، تذکر داد.


حاشیه های تغییر مدیریتی در آموزش و پرورش همه را عذاب می دهد

پارسا دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با انتقاد از کندی انتصابات جدید در استانداری گفت: مدیرانی که همیشه در بحران بوده اند باید برای استفاده از پست های مدیریتی پرانرژی، حرفه ای و متعهد از سمت خود کنار بروند.

وی گفت: شاکی در هر جامعه ای نظام آموزش و پرورش است که محدودیت های تغییر حاکمیتی همه آنها را ناراحت کرده و می تواند آسیب جدی به آموزش و پرورش وارد کند.

پارسا با تاکید بر اهمیت مقابله با برخی مخاطرات زیست محیطی گفت:
خشکی دریاچه های ارومیه و کوری گل، آلودگی هوای تبریز و فعالیت های کشاورزی بدون آمایش سرزمین از جمله این خطرات است.


فرهنگسرای استان درگیر زندگی روزمره است

محمدعلی سمبرانی به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه های استان با یادآوری استیضاح شهردار تبریز افزود:

وی ادامه داد: صحبت از تعارض منافع در شورا است که در شعور عمومی از آن به بستر اخاذی تعبیر می شود و ادبیات اخاذی با کلمه کلیدی تعامل بیان می شود.

سامبرانی به برخی از کاستی های شبکه استانی اشاره کرد و گفت: ساختار صداوسیمای استان 20 برابر بی بی سی فارسی است اما 20 نفر نه مخاطب فعال، نه فرهنگ دارند.


نباید به زنان به چشم تحقیر نگاه کرد و به آنها گوش داد

غفوریان با انتقاد از بی توجهی فعالان حوزه زنان و خانواده و دانشجویان دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گفت: زنان در عرصه های مختلف بهترین و بیشترین ظرفیت را در اجرا دارند که متأسفانه در عمل مشخص است. چندین اولویت و مورد توجه افراد کم تجربه است.

وی افزود: تا زمانی که زنان رصد و شنیده شوند و نفوذ لازم را نداشته باشند، تا زمانی که رشد نرم افزاری جامعه با زنان پیوند خورده باشد، از قدرت تفکر و تحلیل محروم نخواهند شد.


مدیریت میانی اصل مدیریت است

محمد فرهمند، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تبریز با بیان اینکه سیاست ما زیربنای سختی داشت، اذعان داشت: نظام اداری ما از زمان امیرکبیر سخت بوده و با تغییر رئیس جمهور اصلاح نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما باید متر داشته باشد، مدیریت متوسط ​​اصل حاکمیت است. در کشورهای دیگر بر اساس چشم انداز است نه قدرت هر کشور، سیاست های این حزب اعمال می شود و چشم انداز بزرگ فراموش می شود.»


بیش از 20 برابر کشف یک محصول دانش بنیان

مهدی جاوید به نمایندگی از شرکت‌های دانش‌آموزی و مدیرعامل شرکت پویا فن‌آوران با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به کارمندان بومی برای ارائه عکس و اجرا تبدیل شده‌اند، گفت:

وی ادامه داد: چطور چند ثانیه بیشتر در یک محصول دانش بنیان وقت نمی گذارند تا از آن بازدید کنند و حتی نمی دانند چه چیزی بازدید کرده اند، ما محصولی داریم که بیش از 20 بار ارائه کرده ایم. چون می دانیم هیچ کس نپرسید که چیست و چه مشکلاتی برای اقتصادی کردن این محصول دارید، اگر به زیرساخت ها نگاه نکنید، نباید انتظار زیادی از رشد این شرکت ها داشته باشید.


گروه های جهاد ماهیت فرهنگی دارند نه قراردادی

حسین باقری از فعالان گروه های جهادی دانشجویی استان می گوید: ترکیب نامتناسب و توسعه نامتوازن منجر به ایجاد مناطق حاشیه نشین ناسازگار با انقلاب شده است.

وی ادامه داد: گروه های جهادی شخصیت فرهنگی دارند نه قراردادی، دانشجو وقت و انرژی خود را صرف خانه سازی نمی کند، بلکه برای ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در خود و دیگران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید