در صورت برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، زنگ تلفنش بالا و پایین می پرد و دنبال کارت بانکی اش می گردد که می گوید از همراه اول ده میلیون تن درآمد داشته اید و چون وضع مالی خوبی داشتید، اکنون می توانم مستقیماً از یک رادیو جوان با شما صحبت کنم. . فردا شب پخش میشه

اما کافی است برای گرفتن حواله به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و با دادن یک سری رمز و ارسال پیامک تمام پولش از حساب کسر شود سپس سیم کارت جلو خاموش می شود و می شود. فهمید که او یک کلاهبردار است، جایی برای رفتن نیست، آدرس یا تلفنی باقی نمانده است.

اینها سخنان یکی از شهروندان کردستانی است که مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار گرفت و به راحتی بخشی از حساب مالی خود را از دست داد و همچنان فریب یک سری تبلیغات و ترفندهای ساختگی را می خورند.

d98ee437 afce 4874 86c4 e61448033ba2 خبر خاکستری

اگر برنده شدید، لازم نیست به دستگاه خودپرداز بروید

مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: کلاهبرداران سایبری همواره از روش های مختلفی برای برداشت غیرقانونی حساب افراد استفاده می کنند که یکی از آنها تماس تلفنی با کاربران است. در این روش کلاهبردار در پوشش برنامه های رادیویی و تلویزیونی و … با کاربر تماس تلفنی برقرار می کند. و با عبارت غالب، به نحوی که کاربر متوجه نشود، اطلاعات بانکی و رمز عبور خود را دریافت کرده و در زمان مناسب از حساب قربانی خود برداشت می کند.

وی گفت: برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، اطلاعات حساب های بانکی به ویژه رمز عبور خود را در اختیار افرادی که از طرق مختلف به ویژه تماس تلفنی با شما در ارتباط هستند، ندهید.

وی افزود: تمامی شهروندان می توانند با شماره تلفن 096380 و مراجعه به سایت پلیس فتا، بخش فوریت های سایبری و مرکز کلاهبرداری اینترنتی (گزارش درگاه های بانکی نادرست / #فیشینگ و …) به صورت آنلاین با کارشناسان پلیس فتا تماس بگیرند. ) گزارش آزار و اذیت آنلاین در شبکه های اجتماعی، حملات سایبری (هک و …)، برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی و تبلیغات وب سایت های مجرمانه در فضای مجازی.

5976735f ac78 4bf4 852b 5f838432c0f4 خبر خاکستری

وی در پایان گفت: ارتباط تلفنی با مرکز فوریت های سایبری یکی از ساده ترین راه های ارتباط مردم با پلیس فتا است و کارکنان حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته به مردم خدمات رسانی و مشاوره می دهند و اگر شکایات عمومی مورد نیاز است. «آنها مراقبت های لازم را انجام می دهند.

هیچ تماس مخابراتی برای جلب نظر شهروندان انجام نشده است

آزاد حکمت مدیر مخابرات اقلیم کردستان نیز در گفت و گو با کُردتودی گفت: هیچ گونه تماس تلفنی با شهروندان استان کردستان صورت نگرفت که این شرکت برنده شد زیرا برای دریافت جوایز نیازی به حضور در بانک ندارید. یا دستگاه های خودپرداز، بنابراین به عموم مردم توصیه می کنم در تماس های تلفنی و پیامک های «برنده شدن در قرعه کشی» فریب کلاهبرداران را نخورند، زیرا در صورت برنده شدن، ابتدا افراد به سازمان ها و نهادهای مربوطه دعوت می شوند و مبلغ تعیین شده به برندگان به صورت شخصی معرفی خواهند شد.

ed76f42f ba7c 4412 b1b1 17f00a7b62b7 خبر خاکستری

وی مجدداً شهروندان را نسبت به کلاهبرداری به روش قدیمی احضار مجرمان، ادعای دروغ برنده شدن در قرعه کشی صدا و سیما و تخلیه حساب بانکی افراد برحذر داشت و گفت: نام رادیو جوان، رادیو پیام، رادیو معارف و همراه اول. و ایرانسل با تماس با افراد و اعلام برنده شدن در قرعه کشی، سناریوی کلاهبرداری خود را اجرا می کنند.

وی از تعقیب اپراتورهای تلفن همراه برای رسیدگی به کلاهبرداری پیامکی خبر داد و گفت: مشترکان تحت تاثیر این پیامک ها شماره حساب یا رمز کارت اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید