در پایان ماه چقدر به حساب فرهنگیان واریز می شود؟

در پایان ماه چقدر به حساب فرهنگیان واریز می شود؟

رتبه بندی فرهنگیان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، هم اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. رتبه بندی معلمان در وهله اول یکی از اقدامات ارتقای کیفیت آموزشی است و سپس به فکر بهبود وضعیت معیشتی معلمان هستیم، طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سر و صدا این روزهای مجلس است. زیرا با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت در آینده به آخرین اخبار طرح رتبه بندی فرهنگیان خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر انتظارات منصفانه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد هنوز از نظر زمانی کمی در اجرای طرح تاخیر داریم که این امر تنها به دلیل وجود ضوابط و اجرای این طرح بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور مشکلات این طرح به سرعت برطرف و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.

نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اصلی این رتبه‌بندی افزود: طرح رتبه‌بندی علاوه بر افزایش حقوق و دستمزد معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان افزایش می‌دهد و این امر باعث افزایش معلمان می‌شود. توانمندسازی امروز؛ بنابراین این توانایی در آموزش دانش آموزان بی تاثیر نبوده و آنها را به اهداف سند سوق می دهد و کل منطقه را آموزش می دهد.

نوری گفت: ماده دوم در رتبه بندی فرهنگیان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای پرداخته و رتبه بندی را در هر مورد مشخص می کند.

وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان به پنج رتبه تقسیم شده اند. بر اساس اصلاحات انجام شده و مصوبه شورای انقلاب این مشکلات برطرف شد.

نوری ادامه داد: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تنظیم کند. امیدواریم پس از تصویب آیین نامه در هیأت وزیران، طرح رتبه بندی از ابتدای سال اجرایی جدید اجرایی شود.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی گفت: تلاش می کنیم این کار را با دقت و جدیت انجام دهیم و تاکید کنیم یکی از مهمترین اقدامات ما نگاه به هدف رتبه بندی است که می تواند موثر باشد. برای جامعه و معلمان.”

نوری با بیان اینکه ماده 1 این رتبه بندی به ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی و ارتقای کرامت و همچنین ایجاد نظام پاداش مبتنی بر شایستگی و توسعه مستمر شایستگی عمومی و حرفه ای معلمان اشاره دارد، افزود: رتبه یک بار اما در حال حاضر افراد هر 5 سال یک بار رتبه بندی می شوند و محدودیت سنی وجود ندارد اما برای برخی که در مناطق محروم خدمت می کنند و یا در مدارس استثنایی و ابتدایی معلم هستند این رتبه هر سال است و به 3 ماه کاهش و تا کاهش می یابد. 4 سال و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند، رتبه 3 ساله خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید