در یک دهه اخیر کهگیلویه و بویراحمد از راهداران شکایت کرده است؟


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818474

وقوع تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد عامل مهمی برای اقدامات دادسرا است که منجر به تلفات جانی شده است.

در کشورهای توسعه یافته مسائل ایمنی در طراحی راه ها مورد توجه قرار می گیرد و کمتر به خطر می افتد. به عبارت دیگر ایمنی راه قبل از ساخت و ساز و در مرحله طراحی در نظر گرفته می شود تا مسائل ایمنی در حین بهره برداری به حداقل برسد.

ساختار ملاحظات ایمنی در طراحی، ساخت و بهره برداری از جاده ها به تعدادی ابزار الزام آور نیاز دارد. یکی از این ابزارهای اجباری قوانین ایمنی راه در طراحی، ساخت و بهره برداری از راه ها است.

این آئین نامه ها و مقررات باید توسط مهندسان، طراحان، پیمانکاران، بهره برداران و همه دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای اعمال شود و عدم رعایت آن تحریم های شدیدی را در پی خواهد داشت.


2d008ef7 4a09 42e2 8db8 790d97631d37 خبر خاکستری

تصادفات در سال های اخیر منجر به فوت های مختلفی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد شده است که می تواند ناشی از اختلالاتی از جمله سرعت زیاد و رعایت نکردن قوانین رانندگی، استاندارد نبودن جاده ها، نداشتن جداکننده، پیچ های تند باشد. و مناطق مرده در محدوده جاده ها باعث تصادفات فوتی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در حوزه راه ها مشکل دارد و این مشکلات نیاز به بررسی دارد و هرگونه نقص در آن منجر به تلفات جانی مردم استان و تمامی ترددکنندگان از این محورهای خودرویی می شود.

عمده ترین مشکلاتی که در جاده های استان به چشم می خورد کمبود چراغ ها، نبود گاردریل، نبود نیوجرسی، ناکافی بودن علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی، عدم گسترش مناسب و رفع نشدن کانون ها و سایر مشکلات است.

در این راستا طی دهه گذشته شاهد تصادفات زیادی در برخی مناطق خاص استان بوده ایم که رفع مشکلات آنها در یک بازه زمانی ده ساله می تواند از میزان تلفات و تصادفات بکاهد. یکی از این محورها که شاهد حوادث زیادی بود، در حوالی تلگاه در حوالی یاسوج بود.


a69fc375 8dba 4ebc 9d71 5df0f8f82630 خبر خاکستری

به نظر می رسد استفاده از گاردریل تا فاصله 20-30 کیلومتری شهرها باید مورد توجه قرار گیرد اما این مسیر فاقد گاردریل می باشد. مانند سال گذشته 52 درصد افزایش داشته و از سوی دیگر 66 نفر مجروح شده اند. تصادفات و در مجموع 15 نفر جان خود را از دست دادند.

با توجه به تصادفات مختلف جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر و تلفات جانی، کاستی ها و کاستی های حوزه راه در چند وقت اخیر نیازمند بررسی مراجع نظارتی از جمله دادستان به عنوان دادستان است. باید با اقداماتی که نقش موثری در بروز این حوادث داشته است برخورد قانونی و قضایی شود تا علاوه بر مجازات عاملان، مسئولان و متولیان مختلف حوزه راه برای رفع مشکلات محورهای مواصلاتی استان تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید