دستور العمل طلایی برای درمان سرماخوردگی

دستور العمل طلایی برای درمان سرماخوردگی

روز جدید شیر زردچوبه به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی شناخته شده است و اغلب به عنوان گزینه ای برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی استفاده می شود. در زیر با برخی از فواید شیر زردچوبه بیشتر آشنا خواهیم شد.

شیر زردچوبه که به آن «شیر طلایی» نیز می‌گویند، یک نوشیدنی هندی است که در سال‌های اخیر در فرهنگ‌های غربی بسیار محبوب شده است. شیر زردچوبه یک نوشیدنی زرد روشن است و به طور سنتی با حرارت دادن شیر گاو یا شیر گیاهی با زردچوبه و سایر ادویه ها مانند دارچین و زنجبیل تهیه می شود.

دستور العمل طلایی هندی ها برای درمان سرماخوردگی در خانه

این نوشیدنی به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی شناخته شده است و اغلب به عنوان گزینه ای برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی استفاده می شود. در زیر با برخی از فواید شیر زردچوبه که دارای پشتوانه علمی هستند بیشتر آشنا می شویم.
ماده اصلی آن سرشار از آنتی اکسیدان است

زردچوبه یک عنصر کلیدی در شیر طلایی است که یک غذای محبوب در غذاهای آسیایی است.
کورکومین، ماده فعال زردچوبه، قرن هاست که در طب سنتی هند به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی آن استفاده می شود.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و از بدن انسان در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

آنها برای عملکرد سلول های بدن ضروری هستند و مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کمک کنند.

بیشتر دستور العمل های شیر زردچوبه حاوی دارچین و زنجبیل هستند که هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی است

در هند، شیر زردچوبه اغلب به عنوان یک درمان خانگی برای سرماخوردگی استفاده می شود. در واقع، این نوشیدنی به دلیل خاصیت تحریک سیستم ایمنی شناخته شده است.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که کورکومین دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که می تواند به پیشگیری و مبارزه با عفونت ها کمک کند.

اگرچه نتایج چنین مطالعاتی امیدوارکننده است، اما در حال حاضر هیچ مدرک قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد شیر زردچوبه عفونت را در انسان کاهش می دهد.

ترکیبات موجود در زنجبیل تازه می تواند از رشد برخی باکتری ها جلوگیری کند. عصاره زنجبیل می تواند با ویروس سنسیشیال تنفسی انسان که یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی است، مبارزه کند.

همچنین، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که دهیدراته دارچین، ماده فعال دارچین، می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری کند. همچنین می تواند به درمان عفونت های قارچی دستگاه تنفسی کمک کند.

ترکیبات موجود در شیر زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است که می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.
به کاهش التهاب و درد مفاصل کمک می کند

ترکیبات شیر ​​زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی است.

تصور می شود که التهاب مزمن نقش مهمی در بیماری های مزمن مانند سرطان، سندرم متابولیک، بیماری آلزایمر و بیماری قلبی ایفا می کند. به همین دلیل، رژیم های غذایی غنی از ترکیبات ضد التهابی می توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل، دارچین و کورکومین – ماده فعال زردچوبه – دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

حتی مطالعات نشان داده است که اثرات ضد التهابی کورکومین با اثرات برخی داروها بدون عوارض قابل مقایسه است. این اثرات ضد التهابی می تواند درد مفاصل ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

به عنوان مثال، مطالعه ای روی 45 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید نشان داد که مصرف 500 میلی گرم کورکومین در روز، بیش از 50 گرم داروی معمولی آرتریت یا ترکیبی از کورکومین و دارو، در کاهش درد مفاصل موثر است.

مطالعه دیگری روی 247 فرد مبتلا به استئوآرتریت نشان داد کسانی که عصاره زنجبیل دریافت کرده بودند نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند درد کمتری داشتند و به مسکن های کمتری نیاز داشتند.
حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد

شیر زردچوبه برای سلامت مغز انسان نیز مفید است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند سطح فاکتور عصبی استخراج شده از مغز را افزایش دهد. عامل نوروژنیک مشتق شده از مغز ترکیبی است که به مغز کمک می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کند و رشد سلول های مغزی را بهبود بخشد.

سطوح پایین این ترکیب ممکن است با بیماری های مغزی از جمله بیماری آلزایمر مرتبط باشد. سایر مواد موجود در شیر زردچوبه نیز می تواند برای مغز مفید باشد.

به عنوان مثال یکی از علائم بیماری آلزایمر تجمع پروتئین تاو در مغز است. مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که ترکیبات دارچین می تواند به کاهش این تجمع کمک کند.

خلق و خو را بهبود می بخشد

به نظر می رسد زردچوبه – به ویژه ماده فعال آن به نام کورکومین – می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد.

در یک مطالعه شش هفته ای بر روی 60 فرد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه کورکومین، گروه دیگر داروهای ضد افسردگی و یک گروه ترکیبی از این دو را دریافت کردند.

گروهی که فقط کورکومین مصرف می‌کنند، بهبودی در وضعیت خود دارند، شبیه به گروه داروهای ضد افسردگی، و گروه ترکیبی بیشترین فواید را دارد.

افسردگی ممکن است با سطوح پایین تر فاکتور عصبی مشتق از مغز نیز همراه باشد. از آنجایی که کورکومین سطح این ترکیب را افزایش می دهد، ممکن است پتانسیل کاهش علائم افسردگی را داشته باشد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری برای نتیجه گیری قطعی مورد نیاز است.
از افراد در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. جالب اینجاست که زردچوبه، دارچین و زنجبیل که ترکیبات اصلی شیر زردچوبه هستند با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند.

به عنوان مثال، مطالعه 10 مطالعه نشان داد که مصرف 120 میلی گرم دارچین در روز می تواند سطح کلسترول تام، کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش دهد و در عین حال سطح کلسترول خوب را افزایش دهد.

در مطالعه دیگری، ۴۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ روزانه ۲ گرم پودر زنجبیل دریافت کردند. در پایان مطالعه 12 هفته ای، عوامل خطر بیماری قلبی 23 تا 28 درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند عملکرد دیواره‌های رگ‌های خونی را که به عنوان عملکرد اندوتلیال شناخته می‌شود، بهبود بخشد. عملکرد مناسب اندوتلیال برای داشتن قلب سالم مهم است.

در یک مطالعه، افرادی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفتند، چند روز قبل و بعد از عمل، کورکومین یا دارونما دریافت کردند. افرادی که کورکومین مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کنند، 65 درصد کمتر در معرض حمله قلبی در بیمارستان هستند.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شیر زردچوبه می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در این زمینه مورد نیاز است.

سطح قند خون را کاهش می دهد

ترکیبات موجود در شیر زردچوبه، به ویژه زنجبیل و دارچین، می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

به عنوان مثال، مصرف یک تا شش گرم دارچین در روز می تواند سطح قند خون ناشتا را تا 29 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، دارچین ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد. کاهش مقاومت به انسولین معمولا سطح قند خون را کاهش می دهد.

به نظر می رسد دارچین باعث کاهش جذب گلوکز در روده انسان بعد از غذا می شود که می تواند کنترل قند خون را بیشتر کند.

اضافه کردن منظم مقدار کمی زنجبیل به رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا تا 12 درصد کمک کند.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

سرطان یک بیماری است که با رشد کنترل نشده سلول مشخص می شود.

علاوه بر درمان های مرسوم، درمان های جایگزین برای سرطان نیز در نظر گرفته شده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که ادویه های موجود در شیر زردچوبه می تواند فوایدی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از مطالعات آزمایشگاهی خواص ضد سرطانی 6-gingerol را نشان داده اند، ماده ای که در مقادیر زیادی در زنجبیل خام یافت می شود.

همچنین برخی از مطالعات آزمایشگاهی در حضور حیوانات نشان داده است که ترکیبات موجود در دارچین می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کند.

کورکومین، ماده فعال زردچوبه، همچنین می‌تواند به مهار سلول‌های سرطانی و جلوگیری از رشد رگ‌های خونی جدید که تومورها را تغذیه می‌کنند و توانایی انتشار آن‌ها را محدود می‌کند، کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در این زمینه مورد نیاز است.

زنجبیل و زردچوبه می توانند هضم را بهبود بخشند

سوء هاضمه مزمن با درد و ناراحتی در قسمت فوقانی معده مشخص می شود. تاخیر در تخلیه معده یکی از علل بالقوه سوء هاضمه است. زنجبیل، یکی از مواد موجود در شیر زردچوبه، می تواند به رفع تخلیه معده در افراد مبتلا به سوء هاضمه کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که زردچوبه می تواند به کاهش علائم سوء هاضمه نیز کمک کند. همچنین، زردچوبه می تواند با افزایش تولید صفرا تا 62 درصد، هضم چربی را بهبود بخشد.

در نهایت، مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند به حفظ هضم مناسب و جلوگیری از تشدید بیماری در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو، یک اختلال التهابی گوارشی که باعث زخم‌های روده می‌شود، کمک کند.

به تقویت استخوان ها کمک می کند

شیر زردچوبه می تواند استخوان های انسان را تقویت کند. هم شیر گاو و هم شیر گیاه معمولاً سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند، دو ماده ای که برای ساختن و حفظ استخوان های سالم ضروری هستند.

اگر رژیم غذایی فرد دارای کلسیم کم باشد، بدن در این ماه شروع به جذب مواد مغذی از استخوان ها می کند تا سطح جریان خون طبیعی را حفظ کند. با گذشت زمان، این فرآیند استخوان ها را ضعیف و ضعیف می کند و خطر ابتلا به بیماری های استخوانی مانند استئوپنی و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

ویتامین D با بهبود توانایی روده در جذب کلسیم به تقویت استخوان ها کمک می کند. سطوح پایین ویتامین D نیز می تواند در شکل گیری استخوان های ضعیف و شکننده نقش داشته باشد، حتی اگر رژیم غذایی سرشار از کلسیم باشد.

اگر ترجیح می دهید از شیر گیاهی برای تهیه شیر زردچوبه استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی کلسیم و ویتامین D هستند.

طرز تهیه شیر زردچوبه

شیر زردچوبه را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد. دستورالعمل های زیر را برای یک وعده از این نوشیدنی سالم دنبال کنید:

مواد لازم

– نصف فنجان (120 میلی لیتر) شیر شیرین نشده

– یک قاشق چای خوری زردچوبه

– یک تکه کوچک زنجبیل تازه رنده شده یا نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل

– نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

– کمی پودر فلفل سیاه

– یک قاشق چایخوری عسل یا شربت افرا (اختیاری)

شیوه آماده سازی

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد. حرارت را کم کنید و 10 دقیقه بجوشانید. در آخر نوشیدنی را صاف کرده و در لیوان بریزید. شیر زردچوبه را نیز می توان از قبل تهیه کرد و تا پنج روز در یخچال نگهداری کرد. قبل از استفاده دوباره گرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید