کیپر، دستور العمل درمانی برای کم آبی و بیکاری


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896289

گیاه دارویی خوراکی کاپاریس با نام محلی کوبار یکی از موثرترین و پرمصرف ترین گیاهانی است که خواص ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و آنتی اکسیدان در درمان برخی بیماری ها از جمله کنترل قند و چربی موثر است. ترکیبات پلی فنلی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، گیاهان دارویی یکی از مهم ترین روش های درمانی موثر هستند که اثرات سلامتی این داروها از زمان های بسیار قدیم شناخته شده و مورد توجه بوده و برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود و فواید بسیاری برای سلامتی و همچنین شفابخش و ترمیم کننده دارد. توانایی های انواع مختلف گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و معروف است.

گیاهان دارویی شامل ترکیبات زیادی هستند که برای درمان بیماری ها و از بین بردن علائم آنها استفاده می شود و در طب گیاهی از دانه، ریشه، برگ، پوست یا گل برای اهداف دارویی استفاده می شود.

گیاه کاپاریس با نام محلی کبر یکی از بارزترین و پرمصرف ترین گیاهانی است که در مناطق وسیعی از کشور ما می روید، این گیاه عمدتاً برای میوه ها و جوانه های گل خوراکی آن استفاده می شود و از میوه های نارس آن برای تهیه ترشی و آب پز استفاده می شود. جوانه ها.این گیاه با طعمی منحصر به فرد برای چاشنی برخی از غذاها استفاده می شود و طب سنتی خواص درمانی بسیاری را از این گیاه عجیب ذکر کرده و از نظر پزشکی به کاهش قند و چربی خون کمک می کند.

غلامرضا آذرسا کارشناس ترویج و معاون جهاد کشاورزی شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار اوشیدا گفت: در خصوص گیاه کاپاریس با نام محلی کبار حدود سه سال است که در حال تحقیق و بررسی این گیاه هستم. و بازدیدهای میدانی و تحقیق.مشاهده و توانستم در منطقه سیستان به نتیجه برسم.

وی افزود: گیاه کاپاریس سیستان به دلیل خشکی و کم آب بودن منطقه بسیار با این اقلیم سازگاری دارد و در برابر شوری و خشکی مقاومت بالایی دارد و با یک بار آبیاری این گیاه کاپاریس میوه می دهد و با توجه به با تحقیقاتی که برای اولین بار روی این گیاه انجام دادم، برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان اجازه پرورش نهال و بذر این گیاه را در مزرعه پیدا کردم و توانستم آن را تولید کنم.

گلمرضا آذرسا ادامه داد: این گیاه بهترین محصول برای تولید عسل است زیرا شش ماه و در منطقه سیستان حدود 6 تا 7 ماه گل می دهد و چون این گیاه می تواند زنبورها را برای گلدهی جذب کند. می تواند مقدار زیادی را برای مدت طولانی نگه دارد و عسل خوبی تولید می کند و با توجه به اینکه کشورهای عربی خریداران واقعی منطقه ما هستند، عسل کاپاریس تولید شده از این گیاه را با قیمت بسیار بالایی خریداری می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شخصا با دیدن فیلم ها و تصاویر آموزشی و همچنین تحقیق در مورد این گیاه توانسته ام مردم را بیشتر با این گیاه آشنا کنم و تقریبا مردم با گیاه کاپاریس آشنایی کامل دارند می توانیم این گیاه را تبلیغ کنیم.

این کارشناس ترویج جهاد کشاورزی ضحق تاکید کرد: این گیاه دارای خواص بسیار بالایی است که متأسفانه توجه چندانی به آن نکردیم و تنها از گیاه کاپاریس گذشتیم، دارای خواص دارویی بسیار بالایی است و حاوی ویتامین های مختلف از جمله ویتامین A.a است. بسیار فراوان و فیبر بالایی دارد و در درمان روماتیسم مفاصل، مشکلات پوستی، کنترل قند و چربی موثر است.

آذرسا افزود: در تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت درباره ویژگی های خاص کاپاریس، این گیاه با یک بار آبیاری و بدون نیاز به شخم و تسطیح قابل کشت است و در برابر کم آبی و خاک ضعیف مقاوم بوده و ارگانیک است. محصول به دلیل کود است. و هیچ گونه سم شیمیایی به این گیاه داده نمی شود، محصول حاصل از جوانه و میوه این گیاه ارگانیک است.

وی تصریح کرد: گیاه کاپاریس دارای مصارف و مزایای مختلفی از جمله حفاظت از خاک، احیای اراضی، سازگاری با کشاورزی کم هزینه، ایجاد فرصت های شغلی و فضای سبز است که در نتیجه می توان از آن به عنوان یک گیاه فرهنگی برای توسعه بومی استفاده کرد. کشاورزی، به ویژه کشاورزی کم درآمد، نهاده باید در سطح زمین های آسیب پذیر کشت شود.

وی خاطرنشان کرد: عمر این گیاه حداقل 20 سال است و حدود هفت ماه به بار می نشیند و این گیاه در بازارهای داخلی و خارجی سیستان قابل فروش بوده و برای کاشت در اراضی خشک و خشک و باغات شهرها ایده آل است. و با و گیاه کاپاریس بسیار خشک دوست، مقاوم به خشکی و مقاوم به خشکی است.

معاون جهادکشاورزی شهرستان زهک گفت: گیاه کاپاریس دارای گل های بسیار زیبایی است که می توان برای زیباسازی مناطق سرسبز شهر و روستا در برخی از مناطقی که نیاز به فضای سبز دارد کشت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید