حدود 8000 یزدی متقاضی بیمه بیکاری هستند/ شهرهای صنعتی یزد بیشترین تعداد دریافت کننده بیمه بیکاری را دارند.

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785636

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد:

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در استان یزد هفت هزار و 730 نفر در سامانه اشتغال کلی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا فلاحتی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برای ثبت نام از داوطلبان بیمه بیکاری، شکایت کارگران و سایرین را مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار و 730 نفر در کل سامانه اشتغال برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد 41 نفر در حوزه کشاورزی، 4 هزار و 145 نفر در حوزه صنعت و سه هزار و 544 نفر در حوزه خدمات هستند. در پی شفاف سازی ها، 5035 نفر بیمه بیکاری شناخته شده اند و 541 نفر مشمولیت ندارند و مابقی درخواست ها روی کارت متقاضی است و هنوز به این اداره ارسال نشده است.

فلاحتی با بیان اینکه حدود 60 درصد متقاضیان بیمه بیکاری را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 904 نفر در استان مستمری بیکاری دریافت می کنند و 159 درخواست توسط کارشناسان در حال بررسی است. شهرستان های استان

وی گفت: بیشترین دریافت کنندگان بیمه بیکاری در شهرستان های یزد، اردکان و میبد و شهرستان بهاباد نیز کمترین دریافت کننده بیمه بیکاری را دارد.

رئیس تعاون، کار و معاونت اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: در سال گذشته مشاغل زیادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند که در این میان بخش خدمات و گردشگری بیشترین آسیب را متحمل شد. دوباره خودش را برد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید