دستور تعطیلی نانوایی های بربری ماکو در ماه رمضان را صادر کردند!

دستور تعطیلی نانوایی های بربری ماکو در ماه رمضان را صادر کردند!

روز جدید : یکی از اعضای شورای شهر ماکو به رویداد۲۴ خبر می دهد که یکی از نهادهای شهر ماکو دستور داده با توجه به اینکه نان بربری نماد صبحانه است، در شیفت صبح در ماه مبارک رمضان تعطیل شود.

روز گذشته دادستان کل کشور اعلام کرد که اعتصاب غذا باید در ملاء عام انجام شود و در نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی نیز برخورد با روزه داران اعلام شد، اما ظاهرا این دستور برای برخی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به بالاترین حد رسیده است. اگر خبری از شهرستان ماکو هست که نشان دهد نانوایی های بربری در شیفت صبح در ماه مبارک رمضان با اعلام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تعطیل شد چرا که نان بربری در زبان آذربایجانی نماد صبحانه است. شهرها؟!

الله وردی حسن زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه نیز با تایید این خبر گفت: ساعت ها باید نان بپزند از ظهر تا نیم ساعت قبل از افطار.

یعنی پخت نان لواش مشکلی نداره ولی نان بربری و چرب و سنگی مشکل داره ؟! در ادامه با ماکو حجت پام یکی از اعضای شورای شهر گفت و گو کردیم. وی از رویداد۲۴ می گوید: از دیروز نانوایی های بربری در نوبت صبح تعطیل است و گفته می شود از آنجایی که نان بربری نماد صبحانه است، حتما در ماه رمضان در شیفت صبح تعطیل شوند. شنیده ها حاکی از آن است که این ابلاغیه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه صادر شده است.

وی ادامه داد: پرس و جو کردم و فهمیدم چند سالی است که این مصوبه ابلاغ شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه می شود. اما امسال این حکم را اجرا کردند، اما واقعاً نمی دانم هدفشان چیست. اما اعتراضات بالا گرفت و گفتند ممکن است فردا نانوایی های وحشی باز کنیم.

پام گفت: “حتی اگر سلیقه ای بود، حتی اگر سلیقه ای بود، انجام شد و هیچ نانوایی بربری از صبح باز نشده است و اصناف به آنها گفته اند که نمی توانید در آن کار کنید. اصلاً شیفت صبح با جریمه های سنگین و تعطیلی نانوایی ها.

عضو شورای شهرداری ماکو ادامه داد: مردم به من زنگ می زنند و اینقدر می نویسند و من واقعاً نمی دانم به آنها چه بگویم! وضعیت عجیب

دیدگاهتان را بنویسید