دستور رئیس جمهور برای بررسی وضعیت حقوق بازنشستگان در دولت

دستور رئیس جمهور برای بررسی وضعیت حقوق بازنشستگان در دولت

سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم ظهر امروز در گردهمایی کارگران شرکت مپنا در استان البرز با اشاره به اینکه همت و دلسوزی جامعه کارگری به معنای رونق تولید خواهد بود، گفت: دشمن امروز از قدرت عصبی است. و تلاش کارگران

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه مجتمع مپنا یکی از قطب های خلاق صنعتی است افزود: میزبان این جشنواره در هر عرصه ای که در سطح ملی، بین المللی و جهانی وارد شده حرفی برای گفتن دارد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امیدواریم این مجموعه بتواند محصولات لوکس خود را به دنیا عرضه کند، گفت: در مجتمع صنعتی مپنا توربین های بزرگ مناسب برای هواپیما، کشتی و … ساخته می شود که منبع افتخار در مورد ما

رئیسی با اشاره به ابراز نگرانی نمایندگان کارگری در این جشنواره افزود: یکی از موضوعاتی که کارگران مطرح می کنند، وجود امنیت شغلی است که بسیار مهم است و نقش تاثیرگذاری در برنامه ریزی زندگی این قشر دارد.

این مقام ارشد دولتی در ادامه خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تدبیری بیندیشید تا قراردادهای چند ماهه که معضل کارگران است، به نحوی که مشکل این قشر و در چالش برانگیز حل شود. چرخه اقتصادی برخورد

رئیسی همچنین به موضوع حقوق بازنشستگان که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد اشاره کرد و افزود: این موضوع در دولت در حال بررسی است.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم دیگر دولت و شرکت های پنهان است، گفت: اگر این مجموعه ها مبنای قانونی داشته باشند پیشنهاد اصلاح قانون می دهیم در غیر این صورت شرکت های پیمانکاری باید منحل شوند. امسال.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به موضوع مسکن کارگری نگاه جدیدی می شود افزود: آمار مسکن کارگری یکی از ارقامی است که برای تولید سالانه مسکن اعلام می شود، بنابراین مجتمع صنعتی مپنا را نیز برای تامین مسکن اعلام کرده ایم. کارگران در این بین مقرر شد استاندار البرز مسائل و مشکلات زمین متعلق به مجتمع مپنا را از نظر کاربری حل کند.

رئیسی با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و شرکت های خارجی نیز مورد استقبال دولت قرار خواهد گرفت، ادامه داد: انتظار می رود بانک ها پول و سرمایه خود را در حوزه خرید خانه و ویلا سرمایه گذاری نکنند، بلکه با این تفاسیر شعار تولید کنند. سال رشد تولید است محقق می شود و سرمایه بانک ها مولد می شود.

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: موضوع بعدی که در نظر داریم این است که به بخش خصوصی فضا بدهیم تا بتوانیم کارهایی را که سر جایش مانده است به پایان برسانیم.

رئیسی به دیدار جامعه کارگری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: موضوعات مطرح شده از سوی رهبری برای رفع مطالبات قشر زحمتکش و ارتقای کیفیت این قشر باید به صورت جدی توسط وزرای مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر تورم و مشکلات گرانی که جامعه در بازار امروز با آن دست و پنجه نرم می کند با حضور دلالان میسر شد و افزود: این افراد گاهی باعث می شوند کالاها بیش از 5 برابر قیمت اصلی در بازار به فروش برسد. .

رئیسی افزود: این در حالی است که نه مبلغ اضافی به دست تولیدکننده می رسد و نه مصرف کننده حاضر به پرداخت آن است. پولی که این افراد با ایجاد یک شرکت جعلی در برخی شرایط به دست می آورند باید متوقف شود.

وی دلالی را به شکل فعلی برای جامعه مضر خواند و گفت: ناظران باید به درستی عمل کنند و این امور را کنترل و رصد کنند زیرا تورم نیز از همین جا نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و در اجرای این احکام تزلزل ناپذیر هستیم، گفت: بیان و توجه به این دغدغه ها و مسائل نه تنها باید به روز کارگر مرتبط باشد، بلکه باید به آن توجه شود. حل این نگرانی ها مستلزم اقدامات پیگیری روزانه و جدی است.

رئیس دولت سیزدهم در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ایجاد ارزش افزوده کارگران در سطح ملی افزود: همانطور که در ابتدای موضوع تاکید شد امروز مشکل دشمن با کشور ایران اقتدار و موفقیت است. و کارگران و جامعه کارگری بازوی قدرتمند و پرتلاش کشور هستند، از این رو فکر می کنیم که شورش بهانه ای برای توقف کشور است که به هیچ وجه اجازه آن را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: در نهایت لازم می دانم تاکید کنم که برای حمایت از کارگر و تولید بومی، هرگونه واردات اقلامی که معادل بومی دارند، واردات غیرقانونی است و با آن برخورد جدی خواهیم کرد. چرا باید کشور را پر از محصولات داخلی کنیم؟ این امر به اشتغال و تولید داخلی آسیب جدی وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید