دستور طالبان به لباس فروشی ها: سر مانکن های پلاستیکی را ببرید / اینها بت هستند; مورد احترام بودند

دستور طالبان به لباس فروشی ها: سر مانکن های پلاستیکی را ببرید / اینها بت هستند;  مورد احترام بودند

روز جدید طالبان هرات با صدور بیانیه ای به فروشگاه های پوشاک دستور دادند تا سر مانکن های پلاستیکی را جدا کنند. «اگر اسلام بودند، مورد احترام بودند. فروشنده ها گفتند که لباس ها را با خود نشان می دهند. گفتیم باید سرشان برداشته شود.»

بی بی سی: طالبان در خیابان های کابل به رانندگان در مورد دستورات جدید این گروه برای محدود کردن زنان و ممنوعیت موسیقی هشدار می دهند و طالبان از فروشگاه های لباس زنانه در هرات خواسته اند تا سر مدل های زن را “بریده کنند”.

ویدئویی که از خیابان‌های کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مقامات طالبان را با لحنی آرام نشان می‌دهد و به رانندگان شهر دستورات آژانس را یادآوری می‌کند: «زن بدون حجاب را رانندگی نکنید. گوش دادن به موسیقی از نظر شرعی اشتباه است و زنان بدون محرم حق ندارند مسافت طولانی را طی کنند».

هفته گذشته، وزارت امر و نهی از منکر طالبان در شش مورد دستورالعمل جدیدی صادر کرد که رانندگان را موظف می‌کرد که فقط زنان با حجاب اسلامی و محرم مردانه را در مسافت‌های طولانی رانندگی کنند.

دیده بان حقوق بشر در پاسخ گفت که قانون جدید طالبان برای بازداشت زنان از طریق منع تردد آزادانه آنها است.

با این حال، طالبان آن را “تبلیغات” خواند و گفت که این دستورالعمل به جای یک توصیه الزام آور است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه به بی بی سی گفت: «مردم با این دستورالعمل مشکلی ندارند و اگر خارجی ها مشکلی داشته باشند، به آنها بستگی دارد».

در همین حال، طالبان هرات با صدور بیانیه‌ای به فروشگاه‌های لباس دستور دادند تا سر مانکن‌های پلاستیکی را جدا کنند.

به گزارش روز جمعه تلویزیون طلوع نیوز، اداره تشویق و ممنوعیت طالبان هرات گفت که این مانکن ها “بت مانند” هستند.

عزیزالرحمن، رئیس دفتر هرات گفت: اینها بت هستند. بت ها در کتاب ها تعریف شده اند که در اسلام نباید باشد. مورد احترام بودند.

متنفر بودم و شکستم، اما تصمیم گرفتم اعتراض کنم.

محدودیت های اعمال شده بر زنان طالبان زندگی روزمره آنها را با مشکل مواجه می کند.

یک زن افغان که مادر یک کودک است و به تنهایی در کابل زندگی می کند، ویدئویی را برای بی بی سی ارسال کرده که در آن اعتراض خود را به قوانین جدید طالبان نشان می دهد.

«وقتی از دوستانم شنیدم که اجازه ندارم در شهر برای زنان بدون محرم خرید کنم، بغض کردم و آن را شکستم، اما از آنجایی که من یک مادر بچه هستم و فقط در محرم بدون محرم زندگی می کنم، تصمیم گرفتم به این موضوع واکنش نشان دهم. این قانون. او گفت. بگذارید طالبان بدانند که این معقول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید