دستور کار نشست سران روند آستانه در تهران


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1884033

وزیر امور خارجه بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خود و ارتقای صلح، ثبات و امنیت در سوریه را از جمله موضوعات در دستور کار نشست سه جانبه سران روند آستانه در تهران عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی در آستانه هفتمین اجلاس سران روند آستانه در تهران که قرار است فردا (7 تیرماه) با حضور رئیس جمهور برگزار شود. رؤسای جمهور ترکیه و روسیه و به میزبانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفتند: در شرایطی برگزار می شود که بتوانیم هدف مهم فرمت آستانه که کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه بود را تثبیت کنیم.

وی افزود: در سفر اخیر خود به آنکارا و دمشق، حامل پیام رئیس جمهور مبنی بر اینکه می توانیم بحران امنیتی ترکیه و سوریه را مدیریت کنیم، بودم.طرف ترکیه ای در مورد احتمال عملیات نظامی تا 30 کیلومتری صحبت کرده است. از مرز سوریه و ما سعی کرده ایم این بحران و نگرانی های امنیتی ترکیه را از نظر سیاسی حل کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: البته در این شرایط حساس یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار دارد این است که به جای توسل به جنگ و آوارگی بیشتر موج جدید مردم سوریه، بتوانیم از طریق سرمایه های سیاسی به حل این موضوع کمک کنیم. .

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بازگشت آوارگان سوری به خانه ها و شهرهای خود، ارتقای صلح، ثبات و امنیت در سوریه از جمله مواردی است که در این نشست سه جانبه در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، هفتمین نشست سران روند آستانه قرار است فردا (سه شنبه) با حضور سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود. در همین راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امشب برای شرکت در این نشست و سفری دوجانبه به تهران می آید و ولادیمیر پوتین فردا به تهران سفر خواهد کرد. از سوی دیگر خبرگزاری روسی اسپوتنیک از سفر فردا (سه شنبه) فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید