تهران میزبان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه است

ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794207

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران از توافق جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه برای برگزاری نشستی در چارچوب مذاکرات سوریه در چارچوب آستانه در اوایل سال آینده میلادی در تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر حاجی، مشاور تیزبین رئیس سیاست خارجی ایران در مسائل ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) به تاس گفت: جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه با برگزاری نشستی در چارچوب مذاکرات سوریه موافقت کردند. بسته به وضعیت اپیدمی ویروس کرونا، در ماه فوریه تا مارس 2022 (از فوریه تا آوریل سال آینده) در تهران برگزار شد.

این دیپلمات عالی رتبه ایران در پاسخ به سوالی تاکید کرد: بله، برنامه ریزی های لازم برای نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در حال انجام است. ما آمادگی داریم این نشست را در اوایل سال آینده (2022) در تهران برگزار کنیم. البته همه چیز به وضعیت اپیدمی تاج در آن زمان بستگی دارد. در مجموع سه کشور با برگزاری چنین نشستی موافقت کرده اند و این نشست احتمالا در ماه فوریه یا مارس برگزار خواهد شد.»

علی عسگر حاجی خاطرنشان کرد: موضوع این اجلاس در دستور کار آخرین مذاکرات در نورسلطان قرار گرفت و به عنوان بند جداگانه در بیانیه پایانی کشورهای ضامن صلح سوریه ذکر خواهد شد.

این مقام وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا دیداری در سطح عالی میان وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه برگزار خواهد شد، گفت: در این مورد نیز به توافق رسیده ایم. چنین نشستی در سال آینده احتمالاً در ژانویه یا اوایل فوریه (بهمن تا فوریه) برگزار خواهد شد که طی آن مقدمات یک نشست سه جانبه فراهم خواهد شد.

وی افزود: نشست بعدی مذاکرات بین المللی درباره سوریه در منطقه آستانه چند هفته پس از نشست سران روسیه، ایران و ترکیه برگزار می شود.

آخرین نشست روسای جمهور روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه در اول جولای 2020 برگزار شد و قرار شد نشست بعدی در تهران باشد اما به دلیل کرونا هنوز تشکیل نشده است. بیماری همه گیر.

تاریخ برگزاری کنفرانس بین المللی آستانه برای سوریه تعیین شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید