دستگاه های اجرایی باید خانه های سازمانی خود را به وزارت اقتصاد ارائه کنند


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834129

وزیر اقتصاد و دارایی از کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی خواست با استفاده از ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، دستگاه های اجرایی را وادار به افشای اطلاعات منازل سازمانی خود به این وزارتخانه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی، وزارت اقتصاد علیرغم صراحت این قانون، ابزار قانونی لازم برای الزام همکاری دستگاه های دولتی در فهرست بندی و تفصیل منازل سازمانی را ندارد. اجرای موفقیت آمیز آن منوط به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها به ویژه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن است.

وزیر اقتصاد با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در شناسایی خانه های سازمانی متعلق به دستگاه ها، با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مالکیت قوه مجریه (ساد) و اختصاص بخشی با عنوان «ساختمان های با استفاده از خانه های سازمانی» به همین منظور سامانه اعلام کرد: همچنین سامانه سوت را در محل بازرسی وزارت اقتصاد به آدرس bazrasi.mefa.ir راه اندازی کرده ایم و فرصتی را برای افراد اعم از کارکنان دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی عادی ایجاد کرده ایم. شما می توانید “اموال دولتی (از جمله خانه های شرکتی) را اعلام کنید و یک هزارم قیمت آن را دریافت کنید.

او به یاد آورد که استفاده از هنر. (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در عمل منوط به همکاری و خوداظهاری دستگاه‌های دولتی است و خاطرنشان کرد: یکی از کاستی‌های اجرای این قانون این است که وی نگفته است. وزارت می تواند از اقتصاد انجام دهد؟

هندوزی در همین راستا از رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خواست تا با استفاده از ابزار و اختیارات قانونی این کمیسیون از دستگاه های اجرایی بخواهد اطلاعات خانه های سازمانی اعلام نشده خود را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهند.

وی گفت: در صورت تکمیل اطلاعات مربوط به این خانه های سازمانی، وزارت اقتصاد یک تیم ستادی را برای فروش خانه های سازمانی به دستگاه های دولتی بر اساس قانون اختصاص می دهد.

این گزارش حاکی است پس از بحث و بررسی در این جلسه و پس از استماع گزارش وزارت راه و شهرسازی در اجرای این ماده، به پیشنهاد حسن شجاعی علی آبادی، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مقرر شد کارگروهی با هماهنگی و سرپرستی وزرای اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و با ترکیب اعضای ناظر کمیسیون مذکور جهت هماهنگی و انجام اقدامات لازم جهت شناسایی، تشکیل شود. فروش و عودت با هزینه دستگاههای ذیربط.

وی همچنین وعده داد که از تمامی اختیارات نظارت قانونی کمیسیون برای الزام نهادهای دولتی به همکاری با این دو وزارتخانه استفاده کند.

با توجه به هنر. (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نیروهای مسلح (با اذن مقام معظم رهبری) موظفند. فروش خانه های شرکتی متعلق به مزایده عمومی و واریز وجوه حاصل به حسابی که بنا به درخواست رئیس خزانه داری کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معادل صد درصد آن در بودجه سالانه افتتاح می شود. تغییر وضعیت و افزایش بهره وری مسکن سازمانی و تامین مسکن متناسب با الگوی مصرف مسکن برای شاغلین و بازنشستگان.

بر اساس این قانون در صورت عدم ارسال به موقع اطلاعات دستگاه های اجرایی، وزارت اقتصاد و دارایی موظف است با همکاری وزارت مسکن و سایر مراجع ذیربط نسبت به استخراج اطلاعات و جمع آوری اسناد و مدارک لازم اقدام نماید. فروش خانه های شرکتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید