دستگیری هکر جعلی اینستاگرام / اخاذی 10 میلیاردی

دستگیری هکر جعلی اینستاگرام / اخاذی 10 میلیاردی

وی از مشکل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در اینستاگرام خبر داد و گفت: این مجرم با سوء استفاده از موقعیت رسمی خود از مردم اخاذی می کند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، در پی شکایت چند شهروند به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دست بررسی ویژه است

رئیس پلیس کلانشهر ادامه داد: شکات در اظهارات خود عنوان کرد که فرد یا افرادی ناشناس اینستاگرام آنها را هک کرده و پس از دقایقی از طریق همین حساب کاربری اعلام کردند که این اکانت توسط یک هکر خارج شده و برای بازگردانی صفحه، آن را بازیابی کرده است. باید مبلغ 500 میلیون بپردازد.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعال سازی دو مرحله ای رمز عبور حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی افزود: در بررسی اولیه کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ مشخص شد که متهمان این پرونده در خصوص تعمیرات نرم افزاری رفته اند. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ در یک فروشگاه تلفن همراه در تهران و بلافاصله چند روز بعد از آن زمان، اکانت اینستاگرام آنها غیرفعال شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که عامل هکر نبوده و در پوشش تعمیرکار موبایل اقدام به این اقدام کرده است، گفت: با اقدام تخصصی ماموران سایبری پلیس فتا، فردی که اخاذی از شهروندان با تهدید و دسترسی غیرمجاز شناسایی و پس از تشریفات قضایی در همان مغازه تلفن همراه دستگیر و تحویل پلیس فتا پایتخت شد و پس از بررسی مدارک دیجیتالی جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد. و اظهار داشت: طی یک ماه بیش از 24 شهروند مبلغی حدود ده میلیارد ریال سرقت کرده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد هنگام کار در شبکه های اجتماعی، تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی خود را رعایت کرده و از به اشتراک گذاری اطلاعات حساب کاربری خود با دیگران خودداری کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند. گزارش های عمومی و یا از طریق تماس با مرکز اورژانس سایبری به شماره 096380.

دیدگاهتان را بنویسید