آمریکا: جایزه 10 میلیون دلاری برای 2 هکر ایرانی

آمریکا: جایزه 10 میلیون دلاری برای 2 هکر ایرانی
به گزارش یورونیوز، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده است که شش ایرانی و یک گروه ایرانی را به دلیل تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا در سال 2020 در فهرست تحریم ها قرار می دهد.

سید محمد حسین موسی کاظمی 24 ساله و سجاد کاشیان 27 ساله متهم به دریافت اطلاعات محرمانه در مورد انتخابات آمریکا از حداقل یکی از وب سایت های انتخاباتی آمریکا و توطئه با دیگران برای انتشار اطلاعات نادرست برای تضعیف اعتماد آمریکا به روند انتخابات هستند.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر هر یک از این فعالیت های هکری بر نتایج انتخابات وجود ندارد.

در کیفرخواست، هکرهای ایرانی برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد انتخابات به شبکه کامپیوتری یک شرکت رسانه ای ناشناس آمریکایی دسترسی پیدا کردند. بر اساس این اتهام، توطئه آنها با دخالت AFBI و شرکت خنثی شد.

در این کیفرخواست همچنین آمده است که هکرها برای اعضای جمهوری خواه کنگره و اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا پیام ارسال کرده اند. آنها خود را اعضای یک گروه راست افراطی (پسران مغرور) معرفی کردند.

بر اساس کیفرخواست، آنها سعی کردند به داده های ثبت نام رای دهندگان از 11 وب سایت دولتی دسترسی پیدا کنند و در یک مورد موفق به دانلود داده ها از یک وب سایت دولتی شدند که حاوی اطلاعات 100000 رای دهنده ثبت نام شده بود.

متیو جی. اولسون، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی در وزارت امور خارجه گفت: «کیفرخواست نشان می دهد که چگونه دو هکر مستقر در ایران یک کمپین هدفمند و هماهنگ را برای تضعیف اعتماد به یکپارچگی روند انتخابات ایالات متحده و ایجاد اختلاف بین آمریکایی ها راه اندازی کردند. دفاع، عدالت »

ظن های آمریکا در مورد مشارکت ایران در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اکتبر گذشته مطرح شده است.

دو هفته قبل از انتخابات نوامبر، مقامات ارشد اطلاعاتی در دولت ترامپ ادعا کردند که روسیه و ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات هستند و به اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان در ایالات متحده دسترسی دارند.

برخی از رای دهندگان گزارش دادند که ظاهرا ایمیل هایی از پسران مغرور دریافت کرده اند.

بر اساس اسناد دادگاه، هکرها امیدوار بودند از دسترسی خود به یک شرکت رسانه ای برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد انتخابات استفاده کنند، اما AFBI به شرکت قربانی هشدار داد و به آنها کمک کرد تا هکرها را اخراج کنند.

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا ایمانت پاسارگاد و شش تن از کارکنانش (از جمله دو متهم) را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

برنامه جایزه دادگستری وزارت امور خارجه اعلام کرده است که در صورت ارائه اطلاعاتی که عدالت را برای سجاد کاشیان و سید محمد حسین موسی کاظمی به همراه داشته باشد، تا 10 میلیون دلار جایزه تعلق می گیرد.

آمریکا به سجاد کاشیان و سید محمد حسین موسی کاظمی گفته است که آنها کارمندان شرکت سایبری ایران ایمان نت پاسارگاد هستند.

در این بیانیه آمده است: «حداقل از سپتامبر تا نوامبر 2020، کارمندان ایمان نت در یک عملیات آنلاین چند مرحله ای با حمایت دولت ایران با هدف انتخابات ریاست جمهوری 202 آمریکا شرکت کردند.

در این بیانیه آمده است: «برای مثال، کاشیان زیرساخت شبکه رایانه‌ای مورد استفاده برای کمپین ارعاب و نفوذ رأی‌دهندگان را مدیریت کرد و سعی کرد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را برای ترویج ارعاب رأی‌دهندگان و کمپین‌های تأثیرگذاری بخرد».

محمد حسین موسی کاظمی گفت: «کاظمی با ارعاب و تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان، به خطر انداختن سرورها برای ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز برای رأی‌دهندگان، آماده‌سازی ایمیل‌ها برای کمپین ارعاب رأی‌دهندگان و به خطر انداختن حساب‌های ایمیل یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی به کمپین کمک کرد. »

آنها اظهار داشتند که “برنامه جوایز عدالت تا سقف 10 میلیون دلار برای اطلاعاتی است که منجر به شناسایی یا محل اختفای هر فردی شود که به دستور یا تحت کنترل یک دولت خارجی و با نقض قوانین ایالتی در مورد کلاهبرداری و سوء استفاده از رایانه در فدرال، “یا ایالات متحده به صورت محلی مداخله می کند، آنها پیشنهاد می کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید