دستگیری هکر ۱۹ ساله اینستاگرام با کلاهبرداری ۴۵ میلیاردی در مازندران

ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790832

سامح هورشاد جوان 19 ساله ای را که با ورود به حساب اینستاگرام مازندران 45 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر کرد. مطلع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سامح هورشاد گفت: در پی شکایت چند شهروند مازندرانی مبنی بر هک شدن صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از فالوورهای آن ها به بهانه نیاز مالی، با هماهنگی مقام قضائی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل و در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با ارائه مدارک مشکوک مشخص شد که متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در حساب شاکی، به حساب کاربری دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام های کذب، سایر کاربران را فریب داده است.
رئیس پلیس فتا مازندران بیان کرد: با اقدامات تخصصی انجام شده توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت است و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.
هورشاد انگیزه متهم سایبری را کسب منفعت مالی دانست و گفت: متهم در تحقیقات تخصصی ابتدا منکر این موضوع شد اما در مواجهه با مدارک دیجیتال چاره ای جز اعتراف به کلاهبرداری اینترنتی 45 میلیارد ریالی از شهروندان مازندرانی نداشت.
وی به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسانه ای، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ وجه از برنامه های ناآشنا استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و برنامه هایی را نصب کنند که در زیر عنوان های افزایش فالوور و غیره می باشد. که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر دریافت می کنند.
رئیس پلیس فتا مازندران در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی است و همچنین کاربران گرامی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت و با شماره تلفن 096380 به صورت 24 ساعته تماس بگیرند. روز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید