آمریکا: 10 میلیون دلار جایزه برای کمک به دستگیری سه هکر ایرانی

مقامات آمریکایی این سه ایرانی را منصور احمدی (34 ساله)، احمد خطیبی (45 ساله) و امیرحسین نیکاین / نیک آیین (30 ساله) معرفی کردند. این سه تبعه ایرانی صاحب یک شرکت کامپیوتر خصوصی در ایران هستند یا در آن کار می کنند.

مقامات ایالات متحده می گویند هکرهای ادعا شده شانس کمی برای دستگیری دارند زیرا گمان می رود آنها آزادانه در ایران زندگی می کنند، اما مقامات دولت ایالات متحده می گویند که متهم برای سفر به خارج از کشور یا یافتن کار در خارج از کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

بر اساس متن کیفرخواست، این سه نفر به طیف وسیعی از سیستم های رایانه ای شرکت های تجاری و دولت ها نفوذ کرده اند. این حملات سایبری بین اکتبر و آگوست 2020 انجام شد. آنها در حملات سایبری و نفوذ خود، اطلاعات را به گروگان گرفتند و صدها هزار دلار بیت کوین طلب کردند.

آمریکا: 10 میلیون دلار جایزه برای کمک به دستگیری سه هکر ایرانی

دولت ایالات متحده مدعی است که این سه فرد از طریق حملات سایبری در ایالات متحده و سایر کشورها صدها هزار دلار اخاذی کرده اند. سه ایرانی متهم به تلاش برای اخاذی صدها هزار دلار از سازمان هایی در آمریکا، اروپا، ایران و اسرائیل هستند.

به گفته مقامات آمریکایی، از جمله آنها به دنبال اخاذی سایبری از یک مرکز پناهگاه برای زنان آسیب دیده از خشونت خانگی با هک کردن سیستم های رایانه ای بودند که موفق شدند.

بر اساس اطلاعات موجود در مورد کیفرخواست این افراد در وزارت دادگستری ایالات متحده، سایر اهداف اخاذی شامل آژانس های دولتی محلی، شرکت های محلی در دو ایالت ایالات متحده، یعنی می سی سی پی و ایندیانا، شرکت های حسابداری و انجمن وکلای ایالتی آمریکا است.

در حالی که در اتهامات جنایی ذکر نشده است که این هکرهای ادعایی برای دولت ایران کار می کنند، در بیانیه جداگانه ای از وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این هکرها وابسته به یک موسسه ایرانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید