دستگیری یکی از سرکردگان اغتشاشات اخیر/ داماد متهم یکی از سرکردگان ضدانقلاب خارجی است.

ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923035

دادستان تهران از دستگیری یکی از سردمداران ناآرامی های اخیر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از سرکردگان اغتشاشات اخیر کشور توسط فراژ در یک عملیات پیچیده با دستور قضایی شناسایی و دستگیر شد. این مرد یکی از رهبران برنامه ریزی و هماهنگی اغتشاشات در سراسر کشور بود.

علی صالحی، دادستان تهران با اشاره به اینکه متهم یکی از سرکردگان اغتشاشات و از بستگان نزدیک یکی از سران خارجی ضد انقلاب بوده است، گفت: از ابتدای اغتشاشات در کشور، گروهی با پوشش و نام جعلی محله های جوانان ایرانی فراخوان را اعلام کرد و قصد ایجاد شورش را در سراسر کشور به راه انداخت.

صالحی ادامه داد: این گروه بر اساس رصد دقیق و بررسی های فنی سایبری، ارتباط فوری خود را با سرویس های جاسوسی فاش و زیر چتر اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار گرفت. گروه مذکور استراتژی خود را با استفاده از ظرفیت راهزنان و درگیر کردن راهزنان در شورش انجام دادند.

دادستان تهران گفت: مامور جاسوسی با رئیس ارتباطات تهران تماس گرفت و در حالی که در حال راه اندازی خط ارتباطی امن بود، تمام دستورات را در تهران برای وی ارسال می کرد.

صالحی با اشاره به اینکه در تمام مدت درگیری توسط راهزنان و اراذل تحت چتر اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت، گفت: نیروی آماده باش فرج بلافاصله رفتار سایبری گروه مذکور را شناسایی و عملیات سایبری دقیق، فنی و پیچیده ای انجام داد. .پشت فعالیت مجازی این گروه و رصد آنها برای دستیابی به سایر محافل مرتبط با سرویس جاسوسی.همچنین در این ارتباط، مخاطبین راهزنان و اوباش در استان های مختلف دستگیر شدند.

دادستان تهران به نکته مهم ارتباط فرد مذکور در پیام های خود به شبکه بین المللی از طرف سرویس های جاسوسی خارجی اشاره کرد و گفت: متهم دستگیر شده ارتباط گسترده ای با شبکه بین الملل داشته و بخش موثری از محتوای مزاحم را برای این شبکه ارائه می کرده است.

وی در بخشی از اعترافات اولیه متهم به ارتباط مستمر با شبکه بین المللی عربستان اشاره می کند.

این گزارش حاکی از آن است که مظنون دستگیر شده داماد از سرکردگان ضدانقلاب خارجی است که با دستگیری وی، شبکه بین الملل معند یکی از مهمترین ارتباطات خود را در کشور از دست داده است.

دادستان تهران ادامه داد: متهم دستگیر شده علاوه بر نقش محتوایی، مسئول توزیع منابع مالی بین راهزنان و اوباش نیز محسوب می شد.

مبدأ سپرده گذاری ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتال متهم، انگلستان و آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید