دستگیری یک تیم مرتبط با موسسه آمریکایی Tuanatech


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907918

سه تن از مشارکت کنندگان در اغتشاشات اخیر که در قالب «شهروندخبرنگار» با موسسه آمریکایی (تواتک و شبکه بین المللی عربستان) همکاری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 3 نفر از فعالان اغتشاشات اخیر که در قالب “شهروندخبرنگار” با موسسه آمریکایی (تواتک و شبکه بین المللی عربستان) همکاری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته یک منبع آگاه، NM، YF و MM تاکنون مبالغ قابل توجهی از توانا و سعودی اینترنشنال دریافت کرده و ماموریت های محوله را به پایان رسانده اند.

این منبع آگاه افزود: از جمله مناسب ترین روش های نهاد و شبکه مذکور، استفاده از مدل پولشویی در هنگام دریافت پول از اتباع خارجی و استفاده از روش «اخبار» در ارائه اخبار و اطلاعات به اتباع خارجی است.

در روش خبرشویی، عنصر داخلی محتوای مورد نظر را برای عناصر خارجی ارسال نمی کند (تا مشمول جرم ارسال اطلاعات و همکاری با افراد خارجی قرار نگیرد)، بلکه اخبار و اطلاعات را در شرایط خاص و پیش از آن قرار می دهد. پایگاه های اطلاعاتی هماهنگ شده با کشور خارجی مورد بهره برداری یک کشور خارجی.

شایان ذکر است که بیانیه مشترک اخیر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح اهداف موسسات آمریکایی مسئول آموزش جنگ ترکیبی و خرابکارانه مانند موسسه توآناتک پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید