دستگیری 10 شکارچی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784109

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

وحید پورمردان گفت: یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان هفته گذشته توانست 10 متخلف محیط زیست را شناسایی و دستگیر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: و برای شناسایی پیش شکار در مناطق و زیستگاه ها و کشف سه قبضه اسلحه شکاری از آنها.

وی ادامه داد: راننده یک دستگاه خودروی کشنده که در حال تخریب رودخانه و جمع آوری شن و ماسه بود نیز شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

پورمردان گفت: اداره محیط زیست استان با همکاری اداره محیط زیست شهرستان های زهک و دشتک طی چندین عملیات جداگانه در زیستگاه ها و مناطق موفق به شناسایی و دستگیری هفت شکارچی گردآوری شده است.

وی افزود: تعداد 10 قطعه پرنده از گونه های چنگر و باکلان توسط متخلفان دستگیر شده کشف و تمامی متخلفان جهت پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.

98779566 3b82 4033 8ab3 89503ebe79a5 خبر خاکستری


کارگاه آموزشی بیماری هاری در زاهدان برگزار شد

این مسئول گفت: سمینار کنترل و پیشگیری از هاری با همکاری و مشارکت محیط زیست، دامپزشکی و مرکز بهداشت استان و با حضور کارشناسان در شهرستان زاهدان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به افزایش حیوان گزیدگی در سال جاری و وقوع تلفات انسانی و در راستای کنترل بیماری هاری، سمینار آموزشی هاری، آشنایی با اهالی روستا در بخش مرکزی، جنگل نصرت آباد و سرجان یکی از اهداف بود. از این سمینار.”

پورمردان افزود: کارشناسان مرتبط در این زمینه اعم از محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی و … در خصوص مسائل مربوط به نحوه برخورد با گونه های حیوانی آلوده، راه های کنترل و پیشگیری و ساماندهی زباله به ویژه در مناطق حاشیه شهر زاهدان و … روستاهای اطراف، اثرات نامطلوب بیماری و نیروی کشنده آن، سگ های ولگرد در مناطق شهری و روستاهای اطراف، اهمیت واکسیناسیون سگ های ولگرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید