دست خالی برنمی گردد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاب در لغت به معنای اندازه و کمیت، تقدیر و تدبیر آثار آفرینش، مدیریت و بارگاه و به معنای اندازه معین بر حسب مصلحت و مطابق با حکمت است. پس شب قدر شبی برای تعیین سرنوشت و تدبیر انسان است.

امشب شب دیگری از لیالی قدر است. شبی که سرنوشت انسان در آن ثبت می شود و آنچه در شب نوزدهم و شب بیست و سوم برای او تعیین و تعیین شده است، این مقدرات نهایی قطعی و امضا می شود.

در چنین شبی اگر نماز بخواند مثل این است که بیش از هشتاد سال است که نماز می خواند و خداوند سینه هایش را رد نمی کند و او را ناامید نمی کند.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای شستن دلهای زنگ زده از ناپاکی و آلودگی و رهایی روح از زیر بار گناهان است.

در آن شب بنده توبه کننده با چشمانی مشتاق گریستن و مرواریدهای دروغین در چشمانش با دلی شکسته که هزار برابر تمام دارایی های دنیا ارزش دارد در پیشگاه خداوند توبه می کند و شرمنده و شرمنده است. اعمال اوست راه راست از خدای مهربان یاری می طلبد.

آره! امشب شب اصلاح است، شب ترجمه ها، شب حاجت است، شب قدر است. شبی که باید چشم بر ظاهر دنیا ببندد و راه نور را طی کند. امشب تمام دانه های تسبیح ذکر شده و تمام فرش ها لازم است; امشب دست خالی برنمی گردد، فقط باید بخواهیم و بخواهیم، ​​باید بدانیم چه می دهیم و چه می کنیم.

امشب شب یلدای روح است، یلدای که مقیاسش زمینی نیست و قدش هر ساعت برابر با هزار ماه است. امشب دست ها همه به سوی بهشت ​​است، کهکشان ها را کاوش می کنند، نردبان دعا ازدحام می کنند و به آسمان های نزدیک دهان بوی ذکر و دعا می دهد و آواز «غفران الهی» گوش زمین را به آسمان می بندد.

ما باید بیدار بمانیم و امشب بیدار شویم که اگر دوباره بخوابیم، آن ایمان را در دنیا از دست داده ایم. اما در نیمه های صبح تا طلوع آفتاب، برنده آن است که در شب قدر دلش در گوشه ای از آسمان پر ستاره می نشیند و با هر فریاد «الغوث الغوث» امید از درون پاره می شود. تاریکی، و وقتی صبح فرا می رسد، قلب آنقدر می درخشد. یار در جام هستی دیده می شود.

ما زمان از دست داده ایم؛ اومدیم امشب بگیم دیوونه شدن بلد نیستیم. خدای من! اگر امشب گاهی کاسه التماس را می شکند، او را ببخش که این بنده همچنان منتظر نگاهی پر از حاجت توست.

ای راز محرم! با تمام حاجت به سوی تو آمدیم که آمرزش گناهانمان را بنویسی تا با چشمانی روشن به عبادت حجت بن الحسن علیه السلام برسیم.

الهی؛ در این شب قدر، مؤمنان زیر پوشش آسمان تاریک، لباس ماتم می‌پوشند و محراب‌ها پر از خون می‌شوند. به حقيقت قرآن و شريعت بهترين بندگانت پناه ببر، دلهايمان را به رنگ الهي درآور، و ما را ياري فرما تا قدر پروردگارمان را بدانيم و پيرو او باشيم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید