دست راست علیرضا فغانی مقابل پرسپولیس; استقلال از داوری از بین رفت

دست راست علیرضا فغانی مقابل پرسپولیس;  استقلال از داوری از بین رفت

اشتباهات داوران در هفته های اخیر بسیار بزرگ بوده و حواشی زیادی ایجاد کرده است. یکی از تیم هایی که به شدت از داوری گلایه داشت استقلال بود که اعضای آن در بازی مقابل صنعت نفت و پرسپولیس معتقدند با تصمیمات داوری حق تیمشان اجحاف شده است.

رضا سوهندان داور مسابقه در گفتگوی تلفنی از صحنه های مشکوک این دو دیدار و همچنین بازی پرسپولیس و هواداران و گل مشکوک شاگردان عنایتی صحبت کرد.

ضربه این هوادار به پرسپولیس دقیق بود
باشگاه پرسپولیس امروز بابت قضاوت علی صفایی در بازی با هوادار از این داور شکایت کرد. شکایت از گل دوم این تیم هوادار بود که به گفته قرمزها با اشتباه بازیکن هندی به ثمر رسید. سخندان اما با تایید تصمیم صفایی در این صحنه گفت: من صحنه را زیاد تماشا کردم و به نظر داوران خبره احترام می گذارم. با یه سری عکس که اومده نمیتونیم تصمیم بگیریم. اگر بخواهیم فوتبال ببینیم و بر اساس آنچه که فقط از گوشه پشت دروازه مشخص است، کرنر گرفته می شود، دست بازیکن در مسیر توپ قرار می گیرد، اما هیچ اتفاقی نمی افتد و توپ به دروازه بان برخورد می کند و گل به ثمر می رسد. . داور در این صحنه موقعیت خوبی داشت.

رضا سوهندان رئیس دپارتمان داوری در حالی این اظهارات را مطرح کرد که گلزن این گل رسما اعلام کرد که این گل را با دست به ثمر رسانده است.

پنالتی استقلال مقابل پرسپولیس دیده نشد
تسخیر جایگاه فرج در دربی پایتخت یکی دیگر از صحنه های جنجالی هفته های اخیر بود که به گفته سوهندان تصمیم داور اشتباه بود: هیچکس نمی توانست از زاویه اصلی که ما داشتیم صحبت کند. با توجه به عکس پشت در، اما من تایید می کنم که پنالتی بود. داور در این صحنه موقعیت خوبی نداشت و پنالتی از دست رفت.

استقلال مقابل نفت پنالتی نداشت
خانواده استقلال به انتخاب اکبریان برای شکایت از بازی خود با صنعت نفت و تصمیمات او به شدت اعتراض کردند. ما نمی توانستیم برای چنین بازی حساسی از داوران جوان استفاده کنیم و مجبور شدیم از آقای اکبریان استفاده کنیم. فکر می کنم قضاوت خوبی هم دیدیم. در دو صحنه اعتراض شد و صحنه اول در مجموعه اصلا پنالتی نبود. صحنه هندی داخل زمین فقط از گوشه پشت در قابل مشاهده بود و تجمع بازیکنان در داخل زمین باعث شد نه داور و نه کمک داور صحنه را ببینند. داور برای دیدن این صحنه باید پشت در می رفت!

کار با داورانی که اشتباه می کنند
بحث برخورد با داورانی که در این هفته ها اشتباهات موثری انجام داده اند بسیار داغ است و رئیس مجلس با تاکید بر وجود چنین روندی در انتخاب داوران گفت: داورانی که مشکل و از این قبیل دارند قطعا باید یک مدت استراحت کنند. چند هفته ای. تا از نظر روانی بهبود پیدا کند. “بله، سیستم جایگزینی وجود داشت که ما نداریم. اگر داوری خوب باشد، هفته آینده خواهد بود. داورانی که شرایط مناسبی ندارند برای چند مدت از چرخه خارج می شوند. هفته ها و باید برویم و آماده شویم، چون مراقب هستیم که تیم ها از داوری ضرر نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید