فغانی از لیست داوران بین المللی ایران حذف شد/ تغییر جغرافیایی محل سکونت و سن، دلیل حذف فغانی


ساعت: 23:27
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900025

رئیس کمیته داوران روند و دلایل انتخاب یا حذف داوران بین المللی برای سال آینده فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خداداد افشاریان رئیس کمیسیون داوران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیسیون داوران برای انتخاب داوران بین المللی اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد، روز پنجشنبه 10 شهریور جلسه ای با حضور تمامی اعضای هیئت داوران برگزار شد. کمیسیون داوری به مدت 4 ساعت، به منظور تعیین و معرفی داوران بین المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان به فیفا ارائه شد. محور این جلسه پیگیری تاکید رئیس فدراسیون مبنی بر رعایت حقوق، عدالت و مصالح فوتبال در کشور بود و جا دارد به ویژه از تمامی اعضای هیات مدیره به دلیل حمایت از جامعه داوری کشور تشکر کنم. . در خصوص این جلسه لازم است نکاتی را برای شفافیت و آگاهی بیشتر اهالی فوتبال توضیح دهم.

وی ادامه داد: در مورد عدم حضور علیرضا فغانی در لیست سال آینده، همانطور که همه می دانند همه داوران ایرانی در سال های اخیر در عرصه بین المللی چه دستاوردهایی کسب کرده اند، فغانی همه این افتخارات مانند حضور در 3 جام جهانی، 3 جام را به تنهایی کسب کرده است. از ملت های آسیا، بازی های المپیک، فینال قهرمانی باشگاه های جهان و صدها بازی بزرگ جهانی در آسیا و جهان و هر افتخار دیگری که او می خواست. فغانی در سال 2021 از سوی کمیته داوران در لیست بین المللی قرار نگرفت اما با هماهنگی فدراسیون فوتبال دوباره به لیست بازگشت. در سال 2022 به عنوان رئیس کمیسیون داوران، او را در لیست اول قرار دادم زیرا شانس اصلی داوری در جام جهانی را داشت و فکر می کنم او حق داشت در صدر لیست باشد و امیدوارم که این کار را انجام دهد. در جام جهانی نیز بسیار موفق باشید. با توجه به تغییر موقعیت جغرافیایی زندگی فغانی اما اینکه اول سال جدید 44 ساله و 9 ماهه می شود، هیچ تورنمنتی وجود ندارد که او نتوانسته باشد در آن شرکت کند. به گفته همه اعضای کمیته داوران، داورانی در کشور داریم که توانایی حضور در جام ملت های آسیا را دارند و در آینده در عرصه بین المللی بدرخشند. به همین دلیل نام فغانی را در لیست سال 2023 قرار ندادیم، به نظر من با نظر بسیار مثبتی که AFC در مورد مدرسه و نظارت بر آن دارد، او قطعا در این زمینه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. برای او در هر زمینه ای که انتخاب کند آرزوی موفقیت داریم.

افشاریان افزود: در مورد علی اصغر مومنی متاسفانه برخلاف میل باطنی خود و اعضای کمیته داوران با وجود اینکه یکی از داوران بزرگ بین المللی ما است، اما پس از مکاتباتی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد وی داشتیم، AFC نوشت. به ما اعلام کرد داورانی که در ابتدای سال بالای 35 سال سن دارند و در لیست الیت نیستند نمی توانند الیت شوند و در عمل دیگر نمی توانیم او را در لیست داشته باشیم. البته ما هم با او صحبت کردیم و خوشبختانه او با اطلاع از جزئیات موضوع را پذیرفت و انشالله تا 10 سال آینده بتوانیم او را در مسابقات محلی خود داشته باشیم.

رئیس کمیته داوران تصریح کرد: بنابراین در شرایط لیست ما جا برای 2 نفر بود که به دلیل ارزیابی ها و قضاوت های خوب امیر عرب برگی و مرتضی منصوریان که جزو داوران ما هستند و در لیست قرار گرفتند. اعضای آکادمی داوران آسیایی ناگفته نماند امیرسامان سلطانی هم نامزد این لیست بود که داوری بسیار توانمند و آینده دار است اما با توجه به سن و سالش در صورت خوب بودن ممکن است در سال های آینده به لیست اضافه شود. روند ادامه دارد. در لیست داوران نیز باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به سن کمتر پیام حیدری نسبت به بیژن حیدری، در لیست جدید با چشم انداز آینده به پیام دوم و بیژن حیدری سوم شده ایم.

وی گفت: در مورد کمک داوران محمدرضا ابوالفضلی ابتدای دی ماه 45 ساله می شود و طبق مقررات فدراسیون فوتبال نمی تواند در لیست باشد. بنابراین برخلاف میل باطنی او نام او را از لیست حذف کردیم و امیدواریم در تدریس و سرپرستی کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند دوران کمک داوری خود موفق باشد. اما در دپارتمان کمک داوران چیزی که واقعاً من را به درد آورد حذف علی میرزابیقی از لیست بود. متأسفانه او در آزمون پیش فصل لیگ برتر مردود شد و برای اینکه فرصتی دوباره به او بدهیم، او را به آزمون عملکرد داور فیفا دعوت کردیم، اما باز هم به دلایلی مردود شد. روز آزمون واقعاً دلم شکست و کار دیگری نمی توانستیم بکنیم. مطمئناً او را برای قضاوت کشور در کنار خود خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید