صحبت های علیرضا فغانی درباره صحنه های مشکوک داوری در دربی

علیرضا فغانی داور ایرانی درباره صحنه های قضاوت در دربی به فوتبال 360 گفت:

صحنه مشکوک پنالتی روی دروازه استقلال در دقیقه 12: در این صحنه مدافع استقلال مهاجم پرسپولیس را گرفت و در حین گرفتن او لیز خورد و اگر به این صحنه اکتفا کنیم پنالتی است اما مهم این است که باید بدون توجه به اینکه توپ در زمان برخورد در بازی بوده یا خیر، صحنه ابتدایی بازی را نیز ببینید. وقتی لحظه شوت ترابی را می بینیم، سهرابیان زمین خورد و خطا تمام شد، یعنی خطا زمانی رخ داد که توپ در زمین نبود. پس این صحنه نمی تواند پنالتی باشد.

صحنه برخورد توپ با دست ترابی در دقیقه 37: در قانون جدید وقتی بازیکنی عمدا بازی می کند و توپ به دستش برخورد می کند چون نمی تواند در حین ضربه دستش را ببندد، صحنه هندی نیست و این صحنه نبود. یک پنالتی هم

تکل دقیقه 60 امید حمیدی فر: در این صحنه چون پای بازیکن آبی روی مچ بازیکن قرمز است زانوی بازیکن آبی خم شده و کاملا روی ساق پا نیست و ساق پایش صاف نیست بنابراین قرمز مستقیم ندارد. کارت بازیکن قرمز خودش به سمت آبی ها رفت و برخورد اجتناب ناپذیر است. این صحنه شامل کارت زرد است و VAR برای کارت زرد استفاده نمی شود و تیم داوری باید تصمیم بگیرد و VAR نمی تواند مداخله کند.

حذف پیمان بابایی در محوطه جریمه پرسپولیس دقیقه 83: بهترین صحنه پشت دروازه است و خود بازیکن آبی در هنگام ورود به محوطه جریمه از بازوی خود استفاده می کند و بازیکن قرمز را می کشد. بازیکن قرمز هم در همین درگیری از دستش استفاده می کند که تعادل بازیکن آبی را به هم می زند. در این صحنه تصمیم داور کاملا درست بود.

پنالتی دقیقه 2+90 استقلال: داور صحنه را از گوشه خودش دید و گفت پنالتی نیست اما در گوشه مقابل به نظر می رسید که پای چپ بازیکن قرمز با بازیکن آبی برخورد کرده و این باعث شد تا به VAR برود. داور این برخورد را به عنوان پنالتی تشخیص داد و وقتی بازیکنی ضربه ای می زند عواقب برخوردهای بعدی برای اوست. زاویه برخورد داور مشخص نیست اما از گوشه مقابل پای چپ بازیکن قرمز به پای چپ بازیکن آبی برخورد کرد.