دست یحیی چرخید؛ تاکتیک پرسپولیس در دربی

دست یحیی چرخید؛  تاکتیک پرسپولیس در دربی

بازی برگشت دربی یکشنبه هفته آینده برگزار می شود و گمانه زنی های زیادی در این راستا وجود دارد.

خیلی ها دوست دارند بدانند یحیی گل محمدی یا ریکاردو ساپینتو در این دربی مقابل رقیب سنتی چگونه صف آرایی خواهند کرد.

یک منبع موثق نزدیک به پرسپولیس خبر داد که شاید یحیی گل محمدی در دربی دور برگشت با سیستم 0-4-6 یا بدون مهاجم بازی کند. سرمربی پرسپولیس با این سیستم در جاده همه را غافلگیر کرد! بازی بدون مهاجم یا همان 0-4-6 معروف سیستمی بود که گواردیولا در بارسلونا، بایرن مونیخ و سیتی از آن استفاده کرد و تیم هایی مانند اسپانیا و آلمان نیز از این روش استفاده کردند.

پرسپولیس در دربی خارج از خانه هم بدون مهاجم نوک به میدان رفت. در غیاب یورگن لوکادیا که ایران را ترک کرده بود خبری از عبدی و پاکدل نبود اما عالیشاه و ترابی به عنوان بازیکن غیرمهاجم در ترکیب قرار گرفتند. سورپرایز یحیی بازی با وحید امیری در پست هافبک چپ بود. در حالی که همه فکر می کردیم امیری یک مدافع چپ است. یحیی روی توانایی های تهاجمی ملی پوشش که در 54 روز گذشته فقط مقابل نیکاراگوئه و سپاهان بازی کرده بود، تمرکز کرد که انتخاب خوبی بود. امیری در مرحله انتقال از دفاع به حمله در پست هافبک چپ پیوند خوبی بود اما در نهایت به دفاع چپ رفت تا تیم در فاز حمله قدرت بیشتری بگیرد.

مشکل اصلی پرسپولیس در این دربی این بود که با بازی باکیفیت تری به گل رسید و به باخت نزدیک شد. فوتبال پرسپولیس در مجموع بهتر بود و در انتقال توپ از دفاع به حمله، چرخش و مالکیت توپ از حریف پیشی می گرفت اما شاگردان یحیی در زمانی که بهتر از حریف بازی می کردند گل دوم را به ثمر رساندند. پرسپولیس در نیمه اول فقط در یکی دو وقت 5 دقیقه ای بازی را باخت و در آن مقطع یک گل زد که البته یکی دو موقعیت خوب به حریف داد. در نیمه دوم که پرسپولیس گل زد بهتر از حریف کار کرد. پرسپولیس در آن بازی حدود 300 پاس بیشتر از حریف خود داد (632 بر 344) و در نتیجه این آمار مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریف داشت (62.4 به 37.6 درصد) و دقت پاس یحیی نیز بهتر از حریف بود. استقلال (83.4). ).به 70.3) اما در پیکارها کمی کمتر گل زد (48.8 در مقابل 51.2 درصد) اما برخلاف آمار بازی های قبل بیشتر از استقلال شوت زد (8 بر 5) اما مثل همیشه ضربه زد. شلختگی و تعداد فریم چیزی که از این تیم انتظار می رفت نبود.

حالا با بازگشت محمد عمری به ترکیب اصلی، به نظر می رسد یحیی گل محمدی به فکر فشرده سازی خط هافبک تیمش و در دست گرفتن کنترل توپ و میدان برای مهار خط هافبک و مهاجمان خطرناک استقلال است.

یحیی گل محمدی در نیم فصل چند بار بدون مهاجم بازی کرد و از قضا نتیجه گرفت!

دیدگاهتان را بنویسید