تاکتیک جدید یحیی مقابل ستاره پرسپولیس; این ستاره برای همیشه حذف شده است

تاکتیک جدید یحیی مقابل ستاره پرسپولیس;  این ستاره برای همیشه حذف شده است

کاپیتان دوم پرسپولیس (کامیابی نیا) در حالی که تیمش با هافبک دفاعی بازی می کرد، 90 دقیقه روی نیمکت نشست و فرصت بازی پیدا نکرد.

پرسپولیس جمعه گذشته در هفته سوم به مصاف آلومینیوم اراک رفت که در 2 سال گذشته نتوانسته بود در خانه این تیم را شکست دهد. تقابل یحیی گل محمدی با شاگرد سابقش مهدی رحمتی یکی از اتفاقات جالب این دیدار بود اما لحظه مهم به ترکیب اصلی سرخ ها برمی گردد. گل محمدی برای این بازی از علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گئورگی گلسیانی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه و یورگن لوکادیا استفاده کرد. کامل به نظر می رسید.

یکی از نکات قابل توجه مربوط به حضور تنها یک هافبک دفاعی در آنرج پرسپولیس بود و این نشان می داد که گل محمدی قصد دارد بازی را با یک هافبک دفاعی محک بزند تا تیمش تهاجمی تری بازی کند. میلاد سرلک تنها هافبک دفاعی یحیی گل محمدی در این دیدار بود که با توجه به ویژگی های ذاتی خود نمایش فوق العاده ای را به نمایش گذاشت.

یکی از مهمترین وظایف هافبک های خوب این است که بتوانند توپ را کنترل کنند و در هنگام فشار آن را از دست ندهند. این توانایی لزوماً به بدنی قد بلند یا بسیار عضلانی نیاز ندارد و میلاد سرلک هم چنین هافبکی است. او نه تنها می تواند توپ های سوم را جلوی خط دفاع بگیرد، بلکه قدرت بازی سازی و حتی شوت زدن و گلزنی را نیز دارد.

یحیی گل محمدی وقتی دید که تیمش برای گلزنی و پیروزی دست و پنجه نرم می کند، تصمیم گرفت یک هافبک دفاعی را از ترکیب اصلی کنار بگذارد و با سروش رفیعی شاداب تری بازی کند. پرسپولیس که در دو سال گذشته در اراک شکست خورده بود، با این تغییر تاکتیک و معرفی میلاد سرلک از زمین خارج شد و به آن طلسم دو ساله پایان داد.

حالا بعید به نظر می رسد که یحیی گل محمدی در بازی بعدی مقابل صنعت نفت آبادان یا سایر بازی ها دوباره تاکتیک خود را تغییر دهد یا بخواهد از دو هافبک دفاعی استفاده کند و این به معنای دور شدن کاپیتان دوم پرسپولیس از خط اصلی خواهد بود. بالا . .

دیدگاهتان را بنویسید