دعاهای معروفی که سوژه آلبوم شد/ رویکردی متفاوت به نماز


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821713

مرکز موسیقی خوزه هنری در جدیدترین فعالیت موسیقایی خود در عرصه آلبوم، مجموعه «خمس عشر» را به گردآوری عباس ابوحمزه و ترجمه و سخنور محمدابراهیم ضرابیها منتشر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آلبوم مناجات خمس عشر یکی از جدیدترین محصولات مرکز موسیقی حوزه هنری است که همزمان با ماه مبارک رمضان با آهنگسازی عباس ابوحمزه و ترجمه و گفتار تقدیم عموم مردم شد. توسط محمد ابراهیم ضرابیها.

«توبه کننده»، «با شکوه»، «ترسناک»، «امیدوار»، «جذاب»، «سپاسگزار»، «مطیع»، «مرید و بی حوصله»، «محبوب»، «جذاب»، «نیازمند»، «عارف»، «ذاکیران و سناگویان»، «چنگ زندگان»، «پارسایان» نام قطعات موجود در این آلبوم است.

حمید اعتمادنیا نوازنده چنگ، ست و تنبور، امیر سیاوش پور نوازنده نی، سعید فهیمی نوازنده نی، مجید مظاهری نوازنده ویولن، عباس ابوحمزه نوازنده سازهای کوبه ای، علی ابوحمزه نوازنده سازهای کوبه ای و سازهای کوبه ای، عباس ابوحمزهی عبدوزی مزدیفای مسترینگ، سیدیوی تولیدی و استادیوم. و مدیر اجرا، انوشیروان مانی طراحان این آلبوم هستند.

اسماعیل منصوری لاریجانی نویسنده و مدرس فلسفه و عرفان اسلامی در یادداشتی بر این قطعه موسیقایی نوشت: نماز زیباترین جلوه عبادت بنده است و دعا نوازش روح و روان خدای مهربان است. که نفس را تزکیه می کند به ملکوت ارواح نزدیک می شود.»؛ مخصوصاً اگر این دعا همراه با موسیقی باشد.

موسیقی عرفانی در ذات خود دارای طیف وسیعی از معانی است. نحوه پیوند موسیقی عرفانی با عبادت توحیدی از طریق پیوند انسان با اعماق هستی است. این نوع موسیقی بیانگر جنبه های درونی انسان و هستی است و این همان طیفی است که افق معنایی دعا و موسیقی را در هم می آمیزد. از این رو می توان گفت که نماز و موسیقی علاوه بر نیاز به زندگی و عبادت، نشانه سلامت و کرامت در بالاترین سطوح هر فرد است.

به فرموده حضرت حافظ: حافظ وظیفه توست که دعا کنی و تا بشنوی و بشنوی سکوت نکن.

مجموعه ای که پیش روی شماست شامل دعاهای پانزده امام سجاد (ع) معروف به دعای خمس عشر است که هر یک از این دعاهای پانزده گانه بر اساس حالات و درجات مختلف انسان بیان شده است. نحوه اقامه دعای فوق در قالب هنر و موسیقی توسط هنرمند عباس ابوحمزه همراه با ترجمه روان و روان و کلام دلنشین محقق گرانقدر دکتر محمد ابراهیم ضرابیه زمینه ساز این امر شد. پرواز معنوی برای همه بی شک نیاز جامعه مدرن به ویژه گرایش جوانان به موسیقی، هنر و معنویت یکی از عوامل ایجاد این اثر شده است.

آلبوم «پانزده مناجات» با شماره ثبت 1400/434 در مرکز موسیقی خوزه هنری تقدیم مخاطبان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید