هفتمین دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی منتشر شد


ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890716

فراخوان هنرمندان و پژوهشگران برای شرکت در هفتمین دوره جایزه دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی ایران خانه موسیقی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی خانه موسیقی ایران، فراخوان هفتمین دوره جایزه دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی اعلام شد.

بر اساس اعلام رسمی خانه موسیقی ایران، پس از گذشت سه سال از تعطیلی جشن خانه موسیقی ایران به دلیل کرونا، امسال هفتمین دوره این جایزه در دو بخش جایزه بهترین آلبوم (موسیقی ایرانی) و بهترین کتاب خوب برگزار می‌شود. .


جزئیات جایزه بهترین آلبوم موسیقی

خانه موسیقی ایران در نظر دارد پس از تحلیل محتوا و بررسی های لازم، از بین آلبوم های منتشر شده در حوزه موسیقی ملی ایران در فاصله فروردین 1398 تا مرداد 1390، بهترین آلبوم ها را انتخاب و در جشنواره موسیقی آذرماه سال جاری ارائه کند.

بهترین آلبوم‌های موسیقی ملی ایران در پنج بخش شامل موسیقی ایرانی (دستگاهی-ارکستری، آثار ساخته شده با سازها و فرم‌های کلاسیک)، موسیقی کلاسیک غربی، موسیقی پاپ و موسیقی نواحی انتخاب می‌شوند.

گفتنی است آخرین جشن خانه موسیقی ایران در سال 1396 برگزار شد و در سال 1397 با وجود اعلام عمومی و انتخاب بهترین آلبوم ها، این جشن به دلیل اتفاقات تلخ برگزار نشد.

در نتیجه، بهترین آلبوم های موسیقی سال 2018 نیز در جشن امسال به نمایش درخواهند آمد.

امسال برای اولین بار، عنوان بهترین آلبوم پاپ و کانتری به بخش مسابقه بهترین آلبوم دوسالانه جشنواره خانه موسیقی اضافه شد.


جایزه بهترین کتاب

در زمینه آثار مکتوب، پس از بررسی و ارزیابی کتاب‌های منتشر شده در چهار حوزه آموزشی، تألیف (علمی و پژوهشی)، ترجمه و تألیف (یادداشت‌ها و نمرات) که چاپ اول آن در فاصله فروردین 1398 تا مرداد 1390 منتشر شده است. او بهترین کتاب (چهار عنوان) را انتخاب می کند.

متقاضیان شرکت در این مسابقات تا پانزدهم شهریور ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره موسیقی به نشانی خیابان فاطمی غربی بعد از خیابان جمالزاده خانه موسیقی ایران ارسال کنند.

مراسم اهدای جوایز نهایی و معرفی برندگان در 1 سال جاری (1401) برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید