«تک تیرانداز» وارد بازار موسیقی شد/ جزئیات آلبوم


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/03/07
شناسه خبر: 1842014

موسیقی متن فیلم «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و آهنگسازی احسان بیرکدار در قالب یک آلبوم موسیقی تقدیم مخاطبان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آلبوم موسیقی متن فیلم «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و آهنگسازی احسان بیرخدار در قالب 16 قطعه موسیقی در اختیار شنوندگان قرار گرفت. این اثر در سال 1399 ساخته شد اما در سال 1401 به صورت آلبوم منتشر شد.

«تک تیرانداز»، «سفر»، «بی بازگشت»، «بی شک»، «آماده رفتن»، «خاطرات»، «شیطان»، «بهشت»، «پیروزی»، «معراج»، «برادری»، «دوئل» «دلتنگی»، «ناجی»، «خانه»، «قهرمان» آهنگ هایی هستند که برای موسیقی متن آلبوم فیلم «تک تیرانداز» انتخاب شدند.

فیلم «تک تیرانداز» یکی از آثار سال های اخیر در حوزه دفاع مقدس است. این فیلم اثری قهرمان محور است که گزیده ای کوتاه از حضور حماسی شهید عبدالرسول زرین بهترین تک تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می کند.

فیلم «تک تیرانداز» که برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین جلوه های ویژه میدانی را دریافت کرد.

کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج، حسین شریفی بازیگران این فیلم هستند.


8e117d4a b978 415d a3a2 f0b00f8ee449 خبر خاکستری

در توضیح آلبوم موسیقی فیلم «تک تیرانداز» آمده است: آلبوم موسیقی فیلم «تک تیرانداز» کاری از احسان بیرقدار است که شامل 16 قطعه موسیقی متن است. این فیلم که در ژانر حراست مقدس است باید قهرمان و شخصیت را نشان می داد و اتفاقاتی مانند شکست ها و پیروزی ها را به تصویر می کشید و از این رو موسیقی فیلم سعی در پرورش قهرمانی داشت که به صورت حرفه ای و همراه با این تار انجام شد. ارکستر او فضایی حماسی و باشکوه خلق کرد».

احسان بیرکدار که پیش از این در فیلم های (به وقت شام) و (بادیگارد) تقریباً در همان ژانر بازی کرده است، گفت: «تک تیرانداز» اثر قهرمانی خاصی است که تا به حال در سینمای دفاع مقدس نداشته ایم. در واقع ساختار کلیت سینمای دفاع مقدس سیستم متفاوتی بود و به شکل ایدئولوژیک ادامه پیدا کرد، اما موسیقی تک تیراندازی این ایدئولوژی را در هم شکست و ساختاری متفاوت به خود گرفت که محوریت شخصیت ها و بسیار نزدیک به استانداردهای جهانی است.

از نوازندگان این اثر می توان به علی جعفری پویان، میثم مروستی، سهیل فقی نصیری، حسن فرهانی، امین غفاری، احسان بیرکدار اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید