معرفی رسمی آلبوم قاسم هنوز زنده است در دیار کریمان


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921341

مدیر مرکز موسیقی هنر گفت: مراسم انتشار اصلی آلبوم «قاسم هنوز زنده است» دوشنبه 21 دی ماه در قالب کاروان «رویت حبیب» در شهرستان با حضور عموم مردم برگزار می شود. کرمان با مراسمی ویژه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم معرفی آلبوم «قاسم هنوز زنده است» از جدیدترین محصولات مرکز موسیقی سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی یکشنبه 20 دی ماه در استودیو حوزه هنری برگزار شد.

میلاد عرفان پور شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدای این برنامه که یکشنبه 20 دی ماه در استودیو مرکز موسیقی هنری برگزار شد ضمن ارائه توضیحاتی در مورد آلبوم قاسم زنده که با حضور جمعی از هنرمندان مشهور موسیقی ایران تقدیم حضار شد.وی گفت: آلبومی که امروز از آن صحبت می کنم تقریباً تمامی قطعات آن در استودیو پژواک حوزه موسیقی حوزه هنری تولید شده است که ارائه می شود. به عنوان یکی از بهترین فرصت های ضبط موسیقی امروز.

و افزود: همواره آثار متفاوتی برای شخصیت های بزرگ در رشته های مختلف هنری خلق شده است. مثلاً در رشته نقاشی، رشته «پرتره» یکی از موضوعات مهمی است که می توان به آن توجه کرد. اصولاً توجه به پهلوانی و ترسیم چهره قهرمان در هنر همیشه مشکلی جدی بوده و هست. شهید قاسم سلیمانی برای ما بدون اغراق قهرمان است، نه برای مردم ایران، بلکه برای همه مردم جهان که به نظر من همتای او نیست. البته در طول تاریخ، اگر بخواهیم قهرمانان خود را بشماریم، قهرمانانی بوده اند که به صورت شفاهی و بر اساس هنر داستان نویسان ما به دست ما رسیده اند، که شاید ریشه واقعی داشته باشند، اما همگی برخاسته از داستان ها و تخیلات خود هستند. بزرگان ادبیات ما بسیار ارزشمند هستند.

عرفان پور با معرفی حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت ارزشمند ملی – میهنی، ادامه داد: برای حاج قاسم باید گفت آنچه که ایشان را متمایز می کند، هژمونی رسانه ای نیست. پس آنچه باعث شهرت قاسم سلیمانی در جهان شد مشکلی بود که ریشه در دگان زاده کرمانی داشت که در شصت و چند سال عمرش که به شهادت رسید، همه دنیا این واقعه بزرگ را فهمیدند که یک قهرمان را از دست دادند. قهرمانی که نه تنها در میدان جنگ فاتح است، بلکه قهرمانی است که در اوج جوانی دشمن را عذاب می دهد. او یک قهرمان نظامی نیست، او قهرمان زندگی و مهربانی است و همین ویژگی ها باعث می شود که او را قهرمان مدارا با مردم بدانیم، او قهرمان درک معنای زندگی است. سعی کرد برای مردان و خدا زندگی کند و جانش را برای خدا بدهد و می بینیم که هم قبل و هم بعد از شهادتش ابعاد زندگی اش معرفی می شود.

وی با گرامیداشت سرودن شعری که قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی در بزرگداشت این شهید بزرگوار سروده است، گفت: این افتخار بزرگی بود که هنرمندان در زمان حیات این شهید بزرگوار بدون هیچ جشن و جشنی برای ایشان اثری تقدیم کردند. مخاطب را قرار دهید. حتی در این زمینه گلایه هایی داشت که چرا در زمان حیاتش مراسم یا برنامه ای برای او برگزار می شود. بعد از شهادت حاج قاسم هم شاهد بودیم که آثار مختلفی در زمینه شعر، سینما، تئاتر و موسیقی خلق شد که واقعاً آثار قابل توجهی بود.

مدیر مرکز موسیقی هنری گفت: ما در مرکز موسیقی هنر نیز تلاش کردیم در این حوزه آثاری تولید کنیم که حدود 10 قطعه در قالب آلبوم «قاسم هنوز زنده است» آماده و به مردم ارائه شد. البته شاید با این نام کار دیرینه گلمرضا صنعتگر عزیز را به یاد بیاورید که واقعا کار قابل توجهی بود. در این زمینه خوانندگان دیگری نیز آثار خوبی منتشر کردند که در این زمینه می توان به کار علیرضا افتخاری با آثار «مرد میدان» با شعر حضرت مولانا با همکاری مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما و اثر «رقص جولان» با شعر محمدمهدی سیار و آهنگسازی عماد توحیدی. البته حاج صادق آهنگسازان مرد گرانقدر موسیقی انقلاب اسلامی و از دوستان صمیمی حاج قاسم سلیمانی نیز در این آلبوم آهنگی به نام «حی قاسم سلام» دارند که توسط حاج قاسم در یک راهی که واقعاً می توانیم بشنویم.

عرفان پور در ادامه با بیان جزئیات دیگری از آلبوم قاسم زنده است، گفت: محمد حشمتی، امیرحسین سمیعی، سید محسن حسینی، امیر حکیت از جمله هنرمندانی هستند که به عنوان خواننده در آلبوم قاسم هنوز زنده است حضور دارند. در این زمینه هنرمندان بسیاری در زمینه تنظیم، آهنگسازی، شعر و موسیقی بسیار خوب ما را همراهی کردند که امیدوارم مورد قبول حضرت حق و مردم قرار گیرد و عزیز حاج قاسم نیز این اثر را از ما بپذیرد.

این شاعر و ترانه سرا با اشاره به دلایل ایجاد این آلبوم تصریح کرد: ما معتقدیم هنر باید هنر زندگی و هنر زندگی باشد بنابراین فقط در یک حوزه شاهد پرداخت هزینه برای موسیقی نیستیم. ما هنر را هنر زندگی می دانیم که باید زندگی انسان را در عرصه های مختلف در بر گیرد. حاج قاسم ما چون مردی باهوش و باهوش در میدان جنگ بود، شوهری مهربان و پدری خوب در میدان زندگی بود. او در حوزه اجتماعی یک مصلح اجتماعی بود که به نظر من ویژگی های یک انسان کامل را داشت و اگر در زمان ما کسی بخواهد چهره ای شبیه چهره اهل بیت پیدا کند، نزدیک ترین چهره است. عزیزمان حاج قاسم باشد.

در بخشی دیگر از این نشست، مدیر مرکز موسیقی هنری گفت: مراسم افتتاحیه اصلی این آلبوم روز دوشنبه 21 دی ماه در قالب کاروان «رویت حبیب» در این شهرستان با حضور عموم مردم برگزار می شود. کرمان با مراسمی ویژه. البته سعی کردیم از نظر محتوایی نگاه متنوعی داشته باشیم و شاید آثاری را بشنوید که نام حاج قاسم در آنها نباشد اما همگی آثاری هستند که نکات مشترک زندگی گرانقدر آن حضرت را در بر می گیرند. شهید بزرگ سلیمانی در رنگبندی های مختلف. البته ممکن است برخی انتقاد کنند که چرا تنوع موسیقایی این آلبوم متفاوت است، اما ما ترجیح دادیم همه سلیقه ها در این آلبوم حاکم باشد.

عرفان پور در پایان در پاسخ به این سوال که برای اجرای زنده این آثار چه برنامه ای دارند، توضیح داد: اکثر این آثار در کاروان «روایت حبیب» به صورت زنده اجرا می شوند. سال گذشته به همت وزارت ارشاد و صدا و سیما بخش هایی از این آلبوم که در حوزه هنری تولید شده بود در تالار وحدت در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید