جدیدترین آلبوم ارسلان کامکار به نام “نوستالژی” منتشر شد

زمان: 10:18
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777678

ارسلان کامکار یکی از آهنگسازان و نوازندگان کشورمان در جدیدترین اجرای خود آلبوم جدیدی با عنوان “نوستالژی” منتشر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شنوندگان با جدیدترین آلبوم ارسلان کامکار ، نوازنده و آهنگساز سرشناس کشورمان با عنوان “نوستالژی” آشنا شدند.

ارسلان کامکار ، نوازنده ویولن و ویولا ، سمراند فگی زاده ، نوازنده ویولن ، سیاوش کامکار (پالایش نهایی صدا) ، فهیمه راهوان (تدوینگر و مترجم) ، سعید حسین پناهی (گرافیست) و رضا علوی (عکاس) مجریان این آلبوم هستند.

ارسلان کامکار درباره این آلبوم می نویسد:

“من این آلبوم را نوستالژی نامیدم. اما این کلمه در فارسی معادل دقیقی ندارد. ما از کلمات مختلف برای غم ، دلتنگی ، نوستالژی و امثال آن استفاده می کنیم. ما یک کلمه واحد نداریم که شامل همه معانی باشد. من نام “نوستالژی” را انتخاب کردم زیرا این اثر مرا به یاد خاطرات می اندازد. نوستالژی سمفونی ای است که در آن هر جنبشی نام ، موضوع و معنای خاص خود را دارد. “در پایان ، می خواهم از همه عزیزانی که در این راه به من کمک کردند تشکر کنم.”

وی در شرح قطعات منتشر شده در این آلبوم می نویسد:

اولین حرکت – “بازی و تور”: بیشتر مضامین مورد استفاده در این جنبش از بازی ها و شوخی هایی است که قبلاً با برادران و بچه های محله داشتم و آنها را ملودی می کردم ، الهام گرفته شده است. بسیار واضح است که مضامین ملودیک این حرکات با این بازیها یکسان نیست ، اما حال و هوای خاص خود را دارد. احساس کلی این حرکت در خاطرات من “گردش” است.

حرکت دوم – “عروسی”: احساس عروسی های قدیمی ، نه فقط یک شب ، بلکه دو شب یک عروسی رسمی بود. شب اول شاه و گر و شب دوم خود عروسی نام داشت. جشن دو یا سه روز قبل از عروسی شروع می شود و دو یا سه روز بعد از آن ادامه می یابد. مردم مدام هدیه می آوردند. این بدان معناست که عروسی حدود پنج تا شش روز به طول می انجامد. موضوع اصلی این حرکت برگرفته از موضوع آینه های عروسی برای مردان و زنان و هیجان و شادی است که در چند روز عروسی ایجاد شد.

موومام سوم – “Ka Momeneh Le Bakhe Na Mameh”: Ka Momeneh یک کمدین استندآپ بیش از شصت سال پیش است. نام او “کاک مومن” بود. من می گویم شصت ساله ، من شصت ساله هستم. در واقع ، هفتاد ، هشتاد سال پیش ، یک کمدین با آن نام بود که توسط مردم دعوت شد تا شب را با بیان داستان های طنز تشویق کنند. نام این جنبش که به معنی ‘Ka Momeneh Le Bacheh Na Mameh’ است ، در واقع از معنی کلی ‘بچه نه مامه’ در باغی در سنندج گرفته شده و به معنای واقعی کلمه به معنی ‘مهد کودک’ است. اما موضوعات اصلی به کار رفته در آن یادآور Ka Momene است.

حرکت چهارم – “نوار باز”: حدود سن 40 در قرن گذشته در سنندج رسم بود ، در تعامل بین اجراها و کنسرت ها ، موسیقی در بهار وارد می شد و مردم حرکات آکروباتیک انجام می دادند و این خاطره زیبا برای من باقی ماند به به همین دلیل نام این جنبش را باز گذاشتم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید