دلایل اعتراض باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش

دلایل اعتراض باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش

فرشید سمیعی در خصوص شکایت استقلال به دیوان عالی کشور در صورت حذف از لیگ قهرمانان آسیا گفت: . به همین دلیل است که به طور کلی و بدون اینکه بدانیم موضوع چیست، به هیئت تجدیدنظر شکایت کردیم. باید به درخواست تجدیدنظر رسیدگی می شد و به اعتراضات هر باشگاه رسیدگی می شد، اما ناگهان اعلام کردند که سه ماه فرصت دارند تا این 5 ایراد را برطرف کنند، در حالی که استقلال حداقل دو ایراد نهایی از جمله مشکل بدهی مشخص داشت.

وی ادامه داد: مشخص شد ایرادات به صورت کلی و ذهنی مطرح شده و به کنفدراسیون ابلاغ شده است. پس از 4 ماه متوجه شدیم که کنفدراسیون بدون توجه به تصمیمات تجدیدنظر و با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران از نظر آنها استقلال و … را در نظر نمی گیرد، شکایتی را به نهاد مستقل بانک مرکزی اروپا ارائه کرده است. واجد شرایط برای مجوزهای حرفه ای باشگاه استقلال به هیچ گونه ادعای نادرست یا اظهارات نادرست مشکوک نبود.

معاون حقوقی استقلال افزود: پس از رای گیری که استقلال را از حضور در مسابقات امسال محروم کرد و پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع داد، به CAS مراجعه کردیم. دادگاه عالی ورزش بلافاصله وارد محل شد و حکم داد استقلالی ها با اعتقاد به اینکه قبل از قرعه کشی درخواست داده اند، یک بار قبل از شروع مسابقات مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

سمیعی افزود: با توجه به اینکه مسابقات پلی آف در اسفندماه برگزار می شود، تاریخ برگزاری این دیدار 26 بهمن ماه تعیین شده است و امیدواریم تا پایان هفته اول اسفندماه حکم صادر شود. جالب اینجاست که کنفدراسیون سه وکیل سرشناس بین المللی را برای این پرونده استخدام کرده است.

معاون حقوقی استقلال در پایان گفت: سابقه چنین پرونده هایی نشان می دهد که استقلال کار بسیار سختی در پیش دارد. اما وقتی مفاد جلسه فدراسیون، مدیران باشگاه ها و وزیر ورزش از سوی فدراسیون در وزارت ورزش رعایت نشد، متوجه شدیم که سکوت و بی عملی در شأن باشگاه استقلال نیست. در شرایطی که فدراسیون سکوت کرده است، استقلال برای حفظ حرمت، شخصیت، حقوق و فوتبال ایران در مسیری قدم برداشته است که موفقیت بسیار سخت است. اما سخت کوشی باعث نشد در دفاع از حقوق باشگاه لحظه ای درنگ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید