بررسی عدم اجرای قانون هوای پاک و دلایل آن در دادگاه مهاسات


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919006

جلسه شورای معاونین اتاق حسابرسی به ریاست سیدضیاءالدین نورالدینی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای معاونین اتاق حسابرسی به ریاست سیدضیاءالدین نورالدینی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

تاکید بر معرفی مجدد عدم اجرای قانون هوای پاک و بررسی دلایل آن و همچنین برخورد با متخلفان و پیگیری توجه بیشتر شورای اسلامی به یافته ها و گزارش های شورای اسلامی از محورهای اصلی این جلسه است. دیوان محاسبات کشور در تهیه قانون بودجه و سایر مصوبات، لزوم تشکیل جلسه و گزارش تعیین کمیته بررسی نتایج فعالیت شرکتهای دولتی موضوع بند (م) تبصره (م) 2) قانون بودجه 1401 و تهیه گزارش هشت ماهه مستمر و بارگذاری فرمهای آن.

بر اساس این گزارش، بر اساس یک بند (م) تبصره (2) قانون بودجه سال 1401، کلیه مؤسسات دولتی و شرکتهای غیرانتفاعی که دولت یا شرکتهای تابعه و وابسته، مؤسسات و مؤسسات عمومی غیردولتی و غیره هستند. موسسات موضوع ماده (29) قانون برنامه های پنج گانه سال ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کل کشور که به طور مستقیم یا از طریق یک یا دو واسطه در سال 1401 مالک سهام و شرکت های آن تحت نظارت (کنترل) دولت هستند و تحت نظارت اتاق حسابرسی خواهند بود.

وزارت اقتصاد و دارایی موظف است صورت های مالی شرکت های مذکور را به صورت سالانه و دوره ای در سامانه جامع اطلاعات ناشران (کدال) منتشر کند.

سازمان حسابرسی و اتاق محاسبات کشور موظفند صورتهای مالی شرکتهای مذکور را بررسی و گزارش بررسی صورتهای مالی این شرکتها را هر چهار ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید