قابلیت اجرایی قانون هوای پاک باید بررسی شود

رئیس شورای عالی محیط زیست:

جلسه شورای عالی محیط زیست عصر امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بررسی دو دستور کار «اثربخشی دستگاه های مختلف در اجرای قانون هوای پاک» و بحث سلب یا اصالت بخشیدن به برخی مناطق حفاظت شده در کشور.

به گزارش خبرگزاری موج


، رئيس جمهور در مورد لزوم بررسی میزان واقع گرایی و امکان سنجی قانون هوای پاکبر تعیین سهم دستگاه ها در آلایندگی، بررسی دقیق علت کاهش یا افزایش آلودگی در استان های مختلف و تعیین زمان بندی انجام وظایف و وظایف هر دستگاه تاکید دارد.

جلسه شورای عالی محیط زیست عصر امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بررسی دو دستور کار «اثربخشی دستگاه های مختلف در اجرای قانون هوای پاک» و «پرسش» برگزار شد. آبگیری یا تشویق برخی مناطق حفاظت شده در کشور.

رئیس جمهور در این جلسه با بررسی گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اثربخشی دستگاه های مختلف در اجرای قانون هوای پاک، بر لزوم بررسی میزان واقع بینی و توان اجرای این قانون تاکید کرد و به سهم آن اشاره کرد. وی با بررسی دقیق علت کاهش یا افزایش آلودگی در استان های مختلف و تعیین جدول زمانی برای اجرای وظایف و وظایف هر سازمان در این زمینه، تصریح کرد: همه سازمان ها، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف هستند. طبق قانون مسئول حل مشکل آلودگی هوا هستند و باید عملکرد خود را به مردم گزارش دهند و در صورت مواجه شدن با مانعی در انجام وظایف خود به صراحت اعلام کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به کاستی های پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای این قانون، این سازمان را موظف کرد در مدت زمان کوتاهی تمامی ابعاد اقلیمی و استانی و همچنین سازمانی و سازمانی را در نظر بگیرد تا تغییر و ارائه پیشنهادات ارائه شده.تاریخ.

رئیس حراست محیط وی آن را وظیفه شرعی، قانونی و انسانی همگان دانست و با تاکید بر لزوم اجرای کامل وظایف قانونی از سوی دستگاه های اجرایی کشور، گفت: در قانون اساسی ما روند توسعه زیرمجموعه حفاظت از محیط زیست یکی از موارد پیش بینی شده است. نشانه های مترقی قانون اساسی که باید به دقت رعایت شود. در موارد استثنایی و ضروری برنامه های توسعه که با جان مردم گره خورده است، حل مشکل باید با عدم آسیب به محیط زیست همراه باشد.

رئیس جمهور با قدردانی از زحمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برقی شدن ناوگان حمل و نقل شهری، از تمامی دستگاه های اجرایی و اجرایی کشور خواست در تسریع در اجرای این برنامه و هدف مهم کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

رایضی در ادامه به موضوع مهم تغییر اقلیم و تاثیرات نگران کننده آن بر محیط زیست کشور از جمله فرسایش خاک، فرونشست خاک و خشک شدن تالاب ها، پدیده گرد و غبار و آتش سوزی جنگل ها اشاره کرد و بر مسئولیت مستقیم سازمان های بین المللی ذیربط در این زمینه تاکید کرد. بیان می کند: از آنجایی که کشورهای توسعه یافته به هیچ یک از معاهدات بین المللی زیست محیطی پایبند نیستند، از عوامل اصلی تغییر اقلیم در جهان هستند و از سوی دیگر، سازمان های بین المللی ذیربط در اجرای این معاهدات جدیت و اهتمام لازم را نشان نمی دهند. قراردادها وضعیت نیاز به بازنگری و بازنگری در این زمینه را ایجاب می کرد.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای حفاظت از محیط زیست و نیز توجه به ارتقاء در این حوزه و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم به عنوان بهترین حافظان محیط زیست، توجه ویژه را مورد تاکید قرار داد. توجه به نظرات کارشناسی و بهره گیری از آنها خواستار نظرات کارشناسان حوزه محیط زیست در تصمیم گیری و تصمیم گیری در این زمینه شد.

در این جلسه الحاق 13 منطقه به مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست و همچنین استخراج 15 منطقه از مناطق حفاظت شده برای استفاده در پروژه های عمرانی و عمرانی تصویب شد.


آیا این خبر مفید بود؟