دلایل دل درد کودکان چیست؟

هادی جعفری تبار، فوق تخصص گوارش کودکان گفت: غذای مناسب در سنین 6 تا 7 ماهگی، 2 تا 4 سالگی، 7 سالگی و بلوغ می تواند باعث یبوست شود، در حالی که مشکلات گوارشی و غیر گوارشی مانند رفلاکس، یبوست، عفونت ادراری، سنگ کلیه و .مشکلات غدد می تواند باعث دل درد در کودکان و نوجوانان شود.


به گزارش خبرگزاری موج، هادی جعفری تبار، فوق تخصص گوارش کودکان گفت: در ۴ مقطع سنی ۶ تا۷ ماهگی( شروع تغذیه کمکی)، ۲ تا ۴ سال( آموزش استفاده از سرویس بهداشتی)، ۷ سال( شروع رفتن به مدرسه) و در سن بلوغ (رژیم‌های نا مناسب غذایی) یبوست ایجاد می‌شود.

وی افزود: رفلاکس کودکان بالای ۱۰ ماه عادی نیست اما قابل درمان است. ما یک سن برای رفلاکس کودکان داریم که در چندماه اول تولد( ۳ تا ۴ ماه اول)  اتفاق می‌افتد. رفلاکس معده با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند اما اگر رفلاکس معده کودکان تا ۲ سالگی بهبود پیدا نکردند حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

جعفری تبار گفت: مشکلات گوارشی همچون رفلاکس، یبوست، بیماری التهابات روده و مشکلاتی خارج از گوارش مانند عفونت ادرار، سنگ کلیه و مشکلات غددی ممکن است از دلایل دل درد در کودکان و نوجوانان باشد. جعفری تبار اظهار کرد: احتمالا کولیک در سن ۲ ماهگی  باعث گریه شدید نوزادان است.

فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: اسهال و استفراغ در کودکان باعث عدم بلع مایعات و گاهی اوقات باعث کاهش آب بدن آن‌ها می‌شود و همین امر ممکن است باعث مرگ کودکان شود به همین علت والدین باید  در صورت اسهال و استفراغ کودکان حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود:  یکی از شایع‌ترین دلایل خون ریزی تحتانی در کودکان زیر ۱۰ سال پلیپ است که بررسی می‌شود؛ کودکان نیز ممکن است به زخم معده مبتلا شوند این بیماری ارثی نیست و بیشتر به عادت‌های غذایی بستگی دارد. این متخصص گوارش کودکان اظهار کرد: در دوران جنینی گوارش خارج از بدن به صورت غیر نرمال تشکیل می‌شود و همین امر باعث ایجاد بیماری‌های روده می‌شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید