رسیدگی به کمبود معلم در سیستان و بلوچستان / اجبار کودکان به کار و ازدواج زودهنگام از دلایل ترک تحصیل دانش آموزان

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791784

اجبار کودکان به کار یا ازدواج زودهنگام و فاصله زیاد خانه تا مدرسه از جمله دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، کمبود معلم در برخی استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان که به گفته مسئولان با کمبود بیش از 12 هزار معلم مواجه است، باعث شده دانش آموزان این منطقه دچار مشکل شوند. با مشکلاتی روبرو شود

اکثر خانواده ها از رفتن به مدرسه دخترانه، انصراف از تحصیل، ازدواج زودهنگام، ترک تحصیل پسران به دلیل مشکلات اقتصادی و جذب آنها در بازار کار، بی انگیزگی و کمبود یا مهاجرت معلمان از برخی روستاها و چندین مورد دیگر جلوگیری می کنند. دلایل و علم جدا هستند. دانش آموزان استان پهناور سیستان و بلوچستان علاوه بر مشکلات ولیعهد و ادامه روند آموزشی در فضای مجازی و کمبود اینترنت و گوشی هوشمند با مشکلات جدی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری مواجه هستند.

جذب معلمان برای خرید خدمات، راه حلی برای مشکل کمبود معلم

اسماعیل حسین زهی، سخنگوی مردم هش گفت: کمبود معلم در سیستان و بلوچستان با جذب 5000 معلم برای خرید خدمات در این استان برطرف می شود.

وی افزود: برخی از این معلمان در بدترین شرایط آب و هوایی و در مناطق دور افتاده معادل یک سوم معلمان رسمی دریافت می کنند.

نماینده مردم هش در مجلس با تاکید بر اینکه راه حل کمبود معلم جذب این قشر پرتلاش در آموزش و پرورش است، ادامه داد: جذب معلمان بومی در روستاها باید در اولویت قرار گیرد.

حسین زهی با اشاره به معضل ترک تحصیل دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان به دلایل فرهنگی و اجتماعی گفت: اجبار فرزندان به کار یا ازدواج زودهنگام و فاصله زیاد خانه تا مدرسه از دلایل ترک تحصیل است. مدرسه ای در منطقه ..

هزار و 100 کلاس مربوط به 32 هزار دانشجوی جدید است

حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست مشترک با معاون سیاسی اجتماعی استانداری گفت: مکان.

وی افزود: پیش بینی ولادت در پنج سال اخیر نشان می دهد که تا سال 1405 حداقل یک میلیون و صد هزار دانش آموز در استان خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه 60 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود، گفت: این به معنای نیاز سالانه 2200 کلاس درس و 3000 معلم جدید در سیستان و بلوچستان است.

راکشانی با اشاره به تلاش خیرین، قرارگاه سپاه و افزایش 6 برابری اعتبارات دولتی برای مدرسه سازی، گفت: سالانه 1100 کلاس درس در استان ساخته می شود که تنها نیاز 32 هزار دانش آموز جدیدالورود را پوشش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید