افزایش اجبار وحشیانه / اجبار یک مرد جوان را می کشد

افزایش اجبار وحشیانه / اجبار یک مرد جوان را می کشد

روز جدید دزدی های خشن این روزها آنقدر زیاد شده که احساس ناامنی را در جامعه تشدید کرده است. در این میان نقش پلیس و قوه قضائیه را در کاهش این گونه سرقت ها نباید نادیده گرفت، نهادهایی که باید سارقان را با عوامل بازدارنده خود مجازات کنند.

در روزهای اخیر روزی نبوده که فیلمی از اجبار اجباری اکران نشود، اجباری که زنان قربانی اصلی آن باشند، موضوعی که احساس ناامنی را در جامعه تشدید می کند. این در حالی است که تاخیر در پیگیری موضوع باعث شکایت مردم شده است.

در جدیدترین ویدئوی منتشر شده که روز گذشته فضای مجازی را پر کرد، دو مرد در شهریار یک زن را دوباره مسلح کردند.

مردان مسلح بدون ترس در روز روشن جلوی این زن را گرفتند و او را سرقت کردند.

اما نکته مهم این است که جنایتکاران آنقدر شجاع شده اند که بدون ترس از دستگیری و محاکمه در مرکز شهر در روز روشن اسلحه به دست می گیرند.

قتل یک جوان توسط ستمگران

همچنین روز گذشته سارقان در نصیرشهر رباط کریم راه وی را بستند تا گوشی تلفن همراه و اموال جوانی را به سرقت ببرند اما مرد جوان با دفاع از خود و مقاومت در برابر سارقان سعی در جلوگیری از سرقت اموالش داشت که سارقان با ضربات چاقو به وی برخورد کردند. مجروح و اموالش به سرقت رفته است.

مرد جوان که یک فرزند کوچک نیز دارد به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به دلیل شدت جراحات جان باخت.

با قتل این مرد جوان، تحقیقات برای مشخص شدن هویت قاتلان آغاز شده است.
اجبار پیرزنی در گوامداش

چندی پیش ویدئویی از یک زن مجبور به ترک در گوامداش منتشر شد که واکنش های بسیاری را در پی داشت.

در این حادثه 4 سارق با سلاح سرد به پیرزن حمله کرده و طلاهای وی را سرقت کردند.

سارقان این سرقت وحشیانه هنوز شناسایی و دستگیر نشده اند.

چندی پیش چند جوان در شهر واین شهریار از زنی اخاذی و طلاجات وی را سرقت کردند که چند روز بعد دستگیر شدند.

افزایش سرقت ها می تواند منجر به نارضایتی عمومی شود و باید دید که پلیس برای برخورد با سارقان وحشی که در جریان سرقت های خود مرتکب جنایت و گاه حتی قتل شده اند، چه برنامه ای دارد.

این در حالی است که پلیس به ویژه قوه قضائیه باید با این گونه مجرمان کار خود را افزایش داده و راه کسانی را که در آینده قصد حرکت در این مسیر را دارند ببندد و نوعی بازدارندگی در این زمینه ایجاد کند.

موضوعی که در برخی از این سرقت ها باید به آن توجه داشت این است که عاملان این سرقت ها عمدتاً دارای سوابق کیفری هستند و متأسفانه مدت کوتاهی پس از آزادی مجدد از زندان مرتکب سرقت و زورگیری می شوند، مثلاً دزدی با سابقه 300 ساله سرقت تلفن همراه. سند مجانی از زندان به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه مجددا دستگیر و تحویل دادگاه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید