دلایل نفخ و نفخ شکم چیست؟


ساعت: 08:14
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1896343

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب برای رفع ورم معده گفت: در بین افراد بالای 30 سال حدود سی درصد از عوارض ورم معده مشاهده می شود.

قاسمی کارشناس طب سنتی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب هنگام تعمیر تورم شکم وی بیان کرد: در بین بزرگسالان بالای 30 سال حدود 30 درصد عوارض تورم شکم قابل مشاهده است.

مهم ترین عوامل ایجاد نفخ، مصرف همزمان غذاهای خام و پخته است

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد نفخ، مصرف همزمان غذاهای خام و پخته است که به دنبال آن بسیاری از افراد از این مشکل خلاص می شوند.


قاسمی فست فود، نجویدن غذا، تنقلات، غذا خوردن در هنگام سیری، تداخل در مصرف غذا و گاز و به ویژه مصرف آب در بین غذا و بلافاصله بعد از غذا را از دیگر عوامل ایجاد نفخ و ورم معده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت رعایت این موارد مفید است. و در درمان این بیماری مفید است.

نوشیدن چای یا هل با نعنا

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: علاوه بر این راه های درمانی زیادی در این زمینه وجود دارد که مهمترین آنهاست نوشیدن چای یا هل با نعنا یکی از بهترین داروها است و باید قبل یا یک ساعت بعد از غذا مصرف شود.


وی ادامه داد: ترکیب پودر گلپر و سماق به نسبت سه به یک یعنی سه پیمانه گلپر و یک پیمانه سماق از سایر مواد درمان نفخ شکم بهتر است قبل از غذا یک قاشق غذاخوری با کمی آب مصرف شود.


قاسمی گفت: افرادی که مدت زیادی است نفخ دارند اگر دو هفته متوالی از ترکیب سماق و گلپر استفاده کنند قطعا اکثر مشکلاتشان برطرف می شود.


این متخصص طب سنتی جوشانده ترکیبی زنجبیل و دارچین با چند گلبرگ رز سایر مواد موثر درمانی را دریافت کنید تورم شکم می دانست و می گفت: مصرف یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یک ساعت بعد از ناهار در این زمینه بسیار مهم است، اما اگر افراد یبوست دارند، می توانند این روغن را صبح قبل از صبحانه بخورند تا یک ساعت قبل از صبحانه باشد. بودن


او بیان کرد: چای بومادران با عسل ترکیب دیگری نیز وجود دارد که در درمان این بیماری بسیار موثر است، اگر افراد عصر بتوانند از ترکیب عصاره بومادران، هل و کمی گلاب به همراه مقداری آب جوشیده استفاده کنند، بسیار موثر است.


قاسمی با بیان اینکه ترکیب هل و نعناع فلفلی برای خواب مفید و موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید