درمان نفخ شکم با 5 غذا

نفخ شکم احساس ناخوشایندی است که می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. خطر انتشار گازهای منزجر کننده در محیط های اجتماعی می تواند عزت نفس فرد را کاهش داده و منجر به انزوا شود. بنابراین افرادی که تورم دائمی دارند به دنبال راهی برای درمان آن هستند.

اگرچه مراجعه به پزشک و مصرف دارو می تواند به کاهش نفخ کمک کند، اما همیشه راه های ساده اما موثری برای حل این مشکل وجود دارد. در اینجا چند غذا وجود دارد که می تواند این مشکل را حل کند:

1- آووکادو: این میوه سرشار از پتاسیم است. این عنصر سدیم را در بدن تنظیم می کند و این نقش مستقیمی در میزان آب بدن دارد. پتاسیم با تنظیم عملکرد صحیح بدن به جلوگیری از نفخ کمک می کند.

2. موز: این میوه یکی دیگر از منابع غنی پتاسیم است. یک مطالعه روی زنان نشان داد که خوردن موز قبل از غذا به کاهش نفخ کمک می کند. کارشناسان می گویند این به این دلیل است که موز موادی را برای باکتری های خاصی در دستگاه گوارش تامین می کند که باعث کاهش تشکیل گاز در معده می شود.

3- کرفس: این گیاه به دلیل داشتن سطح بالای آب به بهبود حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند و میزان گاز تولید شده در معده را کاهش می دهد. کرفس همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید، التهاب را در بدن به خصوص در دستگاه گوارش کاهش می دهد.

4- زردچوبه: این ادویه دارای ماده ای به نام کورکومین است. مطالعات نشان می دهد که به تسکین سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند. کورکومین همچنین ناراحتی های گوارشی را درمان می کند، هضم غذا را تنظیم می کند و نفخ را کاهش می دهد.

5. نعناع: محققان نشان داده اند که نعناع ماهیچه های دستگاه گوارش را شل می کند. این به گاز کمک می کند تا از طریق دستگاه گوارش حرکت کند و به راحتی خارج شود. دمنوش نعناع و قرص های حاوی عصاره این گیاه در درمان نفخ موثر است.

زنجبیل، مارچوبه، شوید، گوجه فرنگی و ماست سرشار از مخمر (کفیر) نیز به کاهش تورم کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید