نوشیدن آب در این زمان باعث نفخ می شود

نوشیدن آب در این زمان باعث نفخ می شود

روز جدید آیا شما معتقدید که آب باعث نفخ و تقویت شکم می شود؟ وقتی روش نوشیدن آب درست نباشد، عوارض زیادی خواهد داشت.

آیا می توانید باور کنید که آب باعث نفخ می شود؟ علاوه بر ده ها فایده ای که از نوشیدن آب تجربه می کنید، باید از عوارض آن نیز آگاه باشید، البته به دلیل اشتباه در مصرف این ماده حیات بخش.

دریافت آب کافی در بدن به بدن اجازه می دهد تا عملکرد طبیعی داشته باشد، متابولیسم را تسریع می کند (کالری بیشتری می سوزاند)، پوست را شاداب می کند و باعث می شود احساس انرژی کنیم. از طرفی در شرایط کمبود آب، بدن تمام تلاش خود را برای حفظ آب موجود برای جلوگیری از کم آبی انجام می دهد. این وضعیت منجر به وضعیتی به نام احتباس آب می شود که منجر به خشکی مفاصل، افزایش وزن، نفخ، فشار خون بالا و افزایش ضربان قلب می شود.

در عین حال نوشیدن آب و برخی از انواع آب باعث نفخ می شود که یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است، اما نوشیدن آب چگونه باعث نفخ می شود؟

نفخ موقت بعد از نوشیدن آب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. میزان آبی که می نوشید و سرعت نوشیدن آن و همچنین مواد مغذی موجود در معده و روده از جمله عواملی هستند که بر ظاهر نفخ تأثیر می گذارند. نوشیدن نیم لیتر آب (یک یا دو لیوان) با معده خالی ممکن است باعث نفخ قابل توجهی نشود، اما نوشیدن سریع مقادیر زیاد آب زمانی که مواد مغذی دیگری در معده یا روده وجود دارد ممکن است باعث ایجاد مقداری نفخ و نفخ شود. هرچه غذا در معده بیشتر باشد، احتمال تورم آن بیشتر می شود.

سلامتی و سایر عواملی که تخلیه معده را کند می کند، خطر نفخ را پس از نوشیدن آب افزایش می دهد. داروها، رفلاکس اسید، آنفولانزای معده، پرخوری عصبی یا پرخوری، بی اشتهایی عصبی، کم کاری تیروئید، بیماری پارکینسون و تخریب عصبی مرتبط با دیابت از جمله بیماری هایی هستند که تخلیه معده را کند می کنند. اگر یکی از این مشکلات سلامتی را دارید، نوشیدن آرام آب به جلوگیری از نفخ کمک می کند. همچنین خوردن غذاهای پرآب مانند خیار به جای آب، با جذب آهسته آب به بافت آنها از نفخ ناشی از نوشیدن آب جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید