6 راه برای جلوگیری از نفخ بعد از پرخوری در شب یلدا

6 راه برای جلوگیری از نفخ بعد از پرخوری در شب یلدا

همشهری آنلاین نوشت: در شب یلدا مصرف میوه و آجیل نسبت به میانگین روزهای دیگر سال افزایش چشمگیری داشته و به طور بالقوه باعث نفخ شدید می شود. میل به امتحان کردن برخی غذاها در طولانی ترین شب سال منجر به نفخ شکم می شود.

نگران نباشید، زیرا برای رفع نفخ و بازگرداندن آرامش معده بعد از مصرف زیاد میوه و آجیل در شب یلدا راه های آسان و موثری وجود دارد. در این مقاله به این تصمیمات اشاره می کنیم.

بدن خود را هیدراته کنید

کم آبی می تواند به نفخ کمک کند. با نوشیدن آب زیاد، در واقع می توانید با اثرات پرخوری مقابله کنید. دمنوش های گیاهی مانند نعناع فلفلی یا زنجبیل را برای آبرسانی بیشتر انتخاب کنید، که به دلیل خواص تسکین دهنده خود که به هضم غذا کمک می کنند، معروف هستند.

فعال باش

فعالیت بدنی سبک می تواند به تحریک هضم و کاهش نفخ کمک کند. کمی پیاده روی کنید، یوگای ملایم انجام دهید یا حرکات کششی را انجام دهید تا حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش بهبود یابد.

غذاهای آبدار را انتخاب کنید

پس از یک پرخوری سنگین، غذاهای غنی از آب را در دوره نقاهت خود بگنجانید. خیار، هندوانه، کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند که بدن را هیدراته کرده و به دفع سدیم اضافی کمک می کند.

مکمل های آنزیمی گوارشی

مصرف مکمل های آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید تا به بدن شما کمک کند غذا را به طور موثرتر تجزیه کند. آنزیم هایی مانند بروملین، که معمولا در آناناس یافت می شود، می توانند به فرآیند گوارش کمک کنند.

دمنوش های گیاهی را انتخاب کنید

پس از نوشیدن بیش از حد، یک فنجان چای گیاهی مانند چای زنجبیل یا نعناع فلفلی می تواند اثر آرام بخشی بر سیستم گوارش داشته باشد. این دمنوش ها می توانند به آرامش عضلات دستگاه گوارش، کاهش نفخ و ناراحتی کمک کنند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا میکروبیوم روده سالم را ارتقا دهید. ماست با کفیر یا غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش می تواند به تعادل مجدد سیستم گوارش کمک کند.