از شر نفخ خلاص شوید / 11 درمان آسان و خانگی

نفخ زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش با هوا یا گاز پر شود. ممکن است با ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و تنظیم رژیم غذایی بتوانید گاز اضافی را از بین ببرید و نفخ را کاهش دهید.

یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید: این به شما کمک می کند بدانید کدام غذاها باعث ایجاد گاز در بدن شما می شوند. هنگامی که برخی از غذاهایی که باعث نفخ شما می شوند را شناسایی کردید، می توانید سعی کنید کمتر از آنها بخورید یا به طور کلی از آنها اجتناب کنید.

رژیم غذایی خود را تنظیم کنید: اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که هضم آنها دشوار است، سعی کنید آنها را جایگزین کنید. کربوهیدرات‌هایی که هضم آسان‌تری دارند، مانند برنج و موز، جایگزین‌هایی هستند که می‌توانند نفخ را کاهش دهند.

وعده های غذایی کوچکتر بخورید: حدود پنج تا شش وعده غذایی کوچک در روز به جای سه وعده غذایی بزرگتر ممکن است برای سیستم گوارش شما آسان تر باشد.

سعی کنید هوای کمتری ببلعید: از انجام هر کاری که می تواند باعث افزایش مقدار هوا شود خودداری کنید. این شامل جویدن صحیح غذا و پرهیز از جویدن آدامس، سیگار کشیدن و نوشیدن نی است. با رعایت اصول صحیح تغذیه و پرهیز از گاز معده می توان نفخ را درمان کرد.

آب زیاد بنوشید: هیدراته ماندن می تواند به شما کمک کند از یبوست که باعث گاز معده می شود جلوگیری کنید.

ورزش منظم: برخی افراد متوجه می شوند که ورزش به بهبود هضم کمک می کند و می تواند از نفخ جلوگیری کند.

مصرف پروبیوتیک ها: پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم می توانند هضم منظم را تقویت کرده و به کاهش گاز کمک کنند. آنها را می توان در مکمل های بدون نسخه (OTC) و غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش و ماست یافت.

از پدهای زغالی استفاده کنید: پوشاندن لباس زیر با پد زغالی می تواند در برخی موارد تورم بیش از حد به کاهش بو کمک کند.

وضعیت بدن خود را تغییر دهید: عمودی نشستن می تواند به بدن شما کمک کند گاز اضافی را آزاد کند.

استفاده از پد گرم کننده: قرار دادن یک پد گرم کننده یا یک بطری آب گرم روی شکم می تواند به کاهش درد و گرفتگی ناشی از گاز اضافی کمک کند.

موارد استفاده از زنجبیل: زنجبیل برای بهبود هضم شناخته شده است. بهبود هضم می تواند به کاهش گاز و نفخ کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید