دلیل برد پرسپولیس در اصفهان را فاش کردند

دلیل برد پرسپولیس در اصفهان را فاش کردند

پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی این جام موفق شد با نتیجه 4 بر 2 سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکست دهد و راهی دور برگشت شود. از 16. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که جایگاه دو تیم در لیگ با جایگاه 120 دقیقه جام حذفی تفاوت زیادی داشت. در واقع پس از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی پرسپولیس موفق شد دو گل دیگر در وقت اضافه به ثمر برساند و اصفهان را دست خالی ترک کند و صدر جدول را به این تیم سپاهانی سپرد. از سوی دیگر سپاهان میزبان این جدال سرنوشت ساز در لیگ برتر 6 برد متوالی داشت و حتی در دیدار دوستانه مقابل زنیت پیروز شد تا نشان دهد آماده ترین تیم این روزهای ایران است.

البته در این فصل سپاهان با درایت ژوزه مورائیس یک بازی دوستانه انجام می دهد که علاوه بر نتیجه، یک بازی گرم کننده به نظر می رسد. با این حال به نظر می رسد برد روز آخر پرسپولیس را باید به یحیی گل محمدی نسبت داد. یعنی با استناد به یکی دو واقعیت می توان تاکید کرد که پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان نقطه عطفی برای یحیی گل محمدی بود. اولین مشکلی که می توان آن را دلیل آن دانست، وضعیت روحی یحیی است. تیم او در لیگ برتر عملکرد خوبی نداشت و حتی زمزمه هایی مبنی بر اولتیماتوم یا اخراج گل محمدی به گوش می رسید. او که در ماه های اخیر بارها نشان داده استاد از دست دادن تمرکز است، برای بازی با سپاهان نشان داد که دور از حاشیه است.

تحلیل دقیق او از سبک بازی سپاهان نمونه دیگری از عملکرد خوب یحیی است. مشخص است که این تحلیل با اشتباهات گاه و بیگاه بازیکنان داخلی همراه بود اما نتیجه به نفع یحیی بود. قرار دادن وحدت حنانوف در سمت راست خط دفاعی برای استفاده از قدرت حمله برای برهم زدن بازی قطری سپاهان، اعتماد ویژه به محمد عمری، عقب نشینی برای دریافت توپ و استفاده از قدرت دریبل این بازیکن و در نهایت اصرار بر استفاده از عمق. دفاع نسبت به کندی سپاهان در این برخورد از دیگر مواردی است که به آنالیز خوب یحیی رای می دهد. او همچنین تیرگی با سیامک نعمتی را کنار گذاشت و با بازی با این بازیکن دستمزد گرفت. او اکنون نه تنها از فشار روحی خارج شده، بلکه با تمرکز بالا می تواند پرسپولیس را به مدعی قهرمانی در آینده تبدیل کند. یک بازی ساده با تیمی از انتهای جدول و یک نبرد سخت با یک تراکتور متحول شده می تواند کالیبر واقعی یحیی را بیشتر نشان دهد.

این اتفاقات می افتد به شرطی که او و بازیکنانش مانند بازی دیروز با تمرکز بالایی به زمین بیایند. تمرکزی که به چند اتفاق خوب مقابل سپاهان برای آنها رای داد. پرسپولیس در دهمین دیدار خود مقابل حریفان اصفهانی باز هم دست خالی زمین را ترک کرد تا از آخرین باخت به این تیم در اصفهان هفت سال می گذرد. پرسپولیس در این مدت 9 بار مقابل حریف به میدان رفت و یک بار هم شکست نخورد. پس از به پایان رسیدن دیدار مهم سپاهان و پرسپولیس، حالا تنها یک بازی دیگر از جام حذفی باقی مانده که مربوط به تقابل فولاد و گل گهر سیرجان است. جدای از برنده این بازی، تیم های استقلال تهران، استقلال ملاثانی، پیکان، هوادار، نساجی، پرسپولیس و پارس جنوبی جم تاکنون به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته اند. در این مرحله تیم های استقلال، پرسپولیس، پیکان و استقلال ملاثانی قبل از رفتن به ضربات پنالتی پیروز شدند و به مرحله بعد صعود کردند.

دیدگاهتان را بنویسید