همه فکر می کردند استقلال می برد اما یحیی ساپینتو را برد!

همه فکر می کردند استقلال می برد اما یحیی ساپینتو را برد!

یکی از تماشاگران دربی شماره 100 پایتخت مرتضی کرمانی مقدم ستاره دهه 60 پرسپولیس بود که این روزها به عنوان دستیار دوست قدیمی و همبازی خود فرشاد پیوس در داماش گیلان تمرین می کند.

کرمانی مقدم در این خصوص به خبروشی گفت: برای ما پرسپولیسی ها دربی شیرین و جذابی بود من و فرشاد (پی) دربی را با هم دیدیم و بعد از گلی که عیسی آل کثیر به ثمر رساند، بالا و پایین پریدیم و شدیم. خوشحال. این پیروزی ارزشمند نصیب هواداران پرسپولیس باد.

وی ادامه می دهد: قبل از شروع این دربی خیلی ها فکر می کردند که استقلال برنده این دربی می شود. شاید این گروه به خاطر برد 6 گلی استقلال مقابل هواداران این فکر را داشتند اما یحیی گل محمدی با جابجایی های خوبش همه و ساپینتو را شکست داد. البته مصاحبه های قبل از بازی خودم هست که پیش بینی کردم پرسپولیس یک بر صفر ببرد و همین اتفاق افتاد. دربی بازی خاصی است که ربطی به جدول و دیدارهای قبلی تیم ها ندارد. این بازی شرایط خاص خود را دارد و بازیکنان و مربیان باید با تمرکز بالا و بسیار هوشمندانه کار کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره تعویض های یحیی گل محمدی یادآور می شود: یحیی تعویض های خوبی انجام داد که یکی از آنها عیسی آل کثیر بود که گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند و ثابت کرد گل محمدی تصمیم درستی گرفته است. برخلاف یحیی گل محمدی باید گفت ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال تعویض های خوبی انجام نداد و نتوانست گل خورده اش مقابل پرسپولیس را جبران کند. البته ناگفته نماند که استقلالی ها در هفته های اخیر بازی های هجومی انجام می دهند و تیم قابل احترامی هستند اما پرسپولیس با هوشیاری و شایستگی پیروز شد.

مرتضی کرمانی مقدم نیز خاطرنشان می کند: آنچه باید به آن اشاره کنم عزم سرمربی و بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار بود. یحیی و شاگردانش به خوبی می دانستند که برد در این مسابقه فقط سه امتیازی نیست و حتی می تواند سرنوشت قهرمانی را رقم بزند و بر همین اساس 90 دقیقه با هوش و تمرکز کامل برای پیروزی و پیروزی جنگیدند. همین همدلی باعث شد پرسپولیس 3 امتیاز شیرین کسب کند که ارزش طلا را داشت.

ستاره سابق پرسپولیس در پایان می گوید: با تلاش و تلاش یحیی و شاگردانش دربی را بردیم اما نباید از زحمات رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گذشت. مدیرعامل پرسپولیس در این باشگاه بسیار تنهاست اما او به تنهایی ایستاد و سعی کرد با پرداخت 10 درصد قبل از دربی آرامش را به تیم بیاورد. خسته نباشید به رضا درویش سلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید