بازی هواداران مقابل استقلال مردم را به فکر فرو می برد

بازی هواداران مقابل استقلال مردم را به فکر فرو می برد

امیرحسین اصلانیان، مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه بازی در پیکان را در کارنامه خود دارد، معتقد است هیئت امنا برگزاری این دیدار را در ورزشگاه آزادی صلاح می داند، بنابراین پرسپولیس نباید بی جهت مورد حمله قرار گیرد، هرچند همیشه همینطور است. رسم بر این بود که تیم های همشهری به مصاف تیم های سرخابی در ورزشگاه آزادی بروند. اصلانیان برای اثبات حرفش حضورش در پیکان را مثال زد که همیشه در ورزشگاه آزادی مقابل دو تیم سرخ رنگ بازی می کرد.

بحث استقلالی ها این است که چرا بازی پرسپولیس و پیکان که میزبان خودروساز است باید در ورزشگاه آزادی برگزار شود؟

بعد از پرسپولیس به پیکان رفتم و همزمان بازی های خانگی و خارج از خانه ما در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس برگزار شد و هیچ شایعه ای وجود نداشت زیرا تیم ها اهل یک شهر بودند و بدون خروج از استان بازی های خود را در تهران انجام می دادند. با توجه به اینکه امکان بازی با تیم های پرطرفدار در استادیوم مورد نظرشان وجود ندارد، این بار هیات مدیره به دلیل تعداد زیاد تماشاگران و مسائل دیگر ترجیح داد این بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند، در حالی که مقداری پول از بلیت دریافت می شود. فروش و تبلیغات محیطی نیز به پیکان می‌آید، بنابراین باشگاه پیکان نیز ذی‌نفع است و موافقت کرد که بازی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. این تصمیم نه از سوی باشگاه پرسپولیس و نه باشگاه پیکان گرفته نشده است، بنابراین نباید این همه هجمه به باشگاه پرسپولیس و باشگاه پرسپولیس صورت گیرد، بازیکنان و کادر فنی گرفتار این حاشیه ها نمی شوند.

اما شاید این مشکلات باز هم مسئولان استقلال را قانع نکند!

اما در فوتبال ما همه چیز طبق ضوابط و قوانین پیش می رود، به همین دلیل این همه حساسیت ایجاد شده است. از طرفی ورزشگاه تستگردی از نظر زمین چمن شرایط بازی مناسبی ندارد و به همین دلیل بازی در ورزشگاه آزادی برای هر دو تیم مفید است. در ورزشگاه دستگردی تنها امکان انجام یک بازی رودررو برای دو تیم وجود داشت که با توجه به سیستم بازی و کار تاکتیکی یحیی و معتبی حسینی قطعا امکان پذیر نبود و در تصمیمی که اتخاذ شد، رعایت شد. در حالی که تصمیم گیری سازمان لیگ و شورای تامین بود، لذا دوستان انتقاد و حمله به باشگاه پرسپولیس را نداشته باشند و تلاشی برای ایجاد جنگ روانی نداشته باشند، هر چند باشگاه پرسپولیس، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس این کار را انجام می دهند. گرفتار این جنگ روانی نخواهید شد و فقط برای فوتبال و ارائه بهتر مشکلات فنی خود در اوج فکر کنید. علاوه بر این، اختیارات هر تیم در دستان خودش است. سپاهان نباید دو امتیاز مهم را جلوی جمعیت تماشاگر از دست می داد اما برای حریف هم همین اتفاق افتاد. از طرفی مطمئن باشید در ورزشگاه آزادی که سکوهایش در این شرایط است، در روز کاری و نه تعطیلی، 100 هزار تماشاگر برای پرسپولیس به ورزشگاه نمی روند و احتمالا 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

آیا شما می توانید جزییات بیشتری را مشخص کنید؟

مانتوروم در دربی شکست می خورد. استقلال تیم خوبی است اما این تیم بدترین بازی فصل خود را مقابل پرسپولیس انجام داد و در آنجا بازی را باخت، در حالی که در واقع همان جایی که فکر می کردند 100 درصد برنده می شوند شکست خوردند. الان هم قهرمانی در دست پرسپولیس است و زرد و قرمزها نمی توانند مشکلی برای آنها ایجاد کنند.

فکر نمی کنی پیکان در بازی برگشت هم برای پرسپولیس دردسرساز شود؟

پیکان تیم خوبی است اما در مقابل پرسپولیس انگیزه کافی ندارند چون نه افت می کنند و نه شانسی برای کسب سهمیه دارند بنابراین فکر نمی کنم بتوانند مقابل پرسپولیس پیروز شوند.

شرایط مهاجمان پرسپولیس چطور؟

مهاجمان در این دوره عملکرد بدی نداشته اند، در این میان عیسی با گلزنی در دربی و سپس در دیدار مقابل گلگر نشان داده که در فرم است.

در مورد تساوی پرسپولیس با هواداران چه می گویید در حالی که حتماً حرف های سرمربی هواداران را شنیده اید که گفته بود در جام حذفی پرسپولیس را شکست می دهند و سپس با شکست استقلال در فینال انتقام ساپینتو را می گیرند. !

به نظر من اگر آقای ساکت ساکت تر بود بهتر بود، اما فکر می کنم برخی رسانه ها فضا داده اند و جنبه جدی ماجرا را شوخی کرده اند، بنابراین سرمربی تیم هوادار باید بهتر شود. از طرفی باید بگویم تیم فوتبال هواداری که مقابل استقلال بازی کرد آدم را به فکر فرو می برد، مخصوصا وقتی دیدیم آن تیم مقابل استقلال توپ های زیادی را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید