دلیل برکناری رئیس ورزش و جوانان کگیلویه چه بود؟

رمضانی: اگر از سالن بیرون می رفتم مردم به نظام بدبین می شدند، ماندم و قربانی شدم!

آقای رمضانی! در مورد اتفاقی که افتاده صحبت کنید.

من دوباره در بیمارستان هستم. دو روزه که سرم زدم. چرا با آبروی ما بازی کردند؟ فشار عصبی باعث شد تا به امروز زمین بخورم. من مسئول ورزش بودم. خودمان این مسابقات را در شهر کهگیلویه برگزار کردیم. به دعوت مربی تکواندو به سالن رفتم و دیدم دخترانی بدون روسری هستند. من در ابتدا تذکر دادم اما خانواده ها حضور داشتند و اگر از سالن خارج می شدم خانواده ها دنبالم می آمدند و غوغایی به پا می شد و من آنجا می ماندم. با توجه به اینکه رئیس اداره ورزش بودم و نمی خواستم ارزش ها و انقلاب زیر سوال برود و خانواده ها در خیابان اعتراض نکنند، ماندم. فداکاری کردم و ثوابش را دادم. در فینال همه آنها روسری به سر داشتند و زیر ده نفر بودند که روسری نداشتند و من شماره مربی آنها را به شما می دهم تا با آنها صحبت کنید. شناسنامه برای همه کودکان موجود است. هیچکس از ده سال بیشتر نبود، حتی دخترها 4، 5 ساله بودند، در فیلم موجود مشخص است که وقتی آنها را نوازش کردم، دستکش پوشیدم. وظیفه من بود اگر بیرون می رفتم عواقبش بدتر می شد. حالا من قربانی شده ام و نمی دانم چرا. آیا واقعا بچه های 4، 5 و 6 ساله آنها روسری یا مقنعه دارند؟

سرپرست استانداری در مصاحبه ای گفت شورای امنیت نقشی در برکناری شما نداشته است.

بله، گفت شورای امنیت وجود ندارد و همه اعضا گفتند به ما ربطی ندارد. فرماندار گفت دلایلی وجود دارد که بیایند و این کار را انجام دهند. بگذارید بگویند دلایلش چه بوده است

توسط استاندار برکنار شدید؟

شوکه شدم نمیدونم از کجا! فرض کنید یک روز استاندار با من تماس گرفت و گفت: این فیلم رسیده است. من هم گفتم: بله بچه های کوچک هستند. گفت: دولت انقلابی است و من هم گفتم: من خودم انقلابی و جانباز هستم و سیزده ساله بودم که چهل کیلو به جبهه رفتم. من هم برای ارزش ها ارزش قائل هستم، اما جایی بودم که اگر بیرون می رفتم بدتر می شد و در آنجا ماندم و همین شد! دو روز بعد با یک تماس اخراج شدم و احساس می کنم او مرا اخراج کرد.

آیا استاندار به صورت قانونی می تواند رئیس اداره ورزش را برکنار کند؟

خدایا نمی دانم او با مدیرکل ما هماهنگ کرد و مدیرکل گفت که ما را فشار دادند و چیزهای دیگری هم هست. من خودم رزمنده هستم و 14 ماه سابقه خط مقدم دارم.

از سوابق ورزشی خود بگویید؟

من دکترای مدیریت ورزشی دارم. من یک ورزشکار بودم و از نوزاد تا بزرگسال تمرین کردم. من قاضی بودم من مدرس دانشگاه بوده ام و باید حدود هزار دانشجو داشته باشم و یکی از لحظات مهم این بود که ورزش را با علم تلفیق کردم. من سخت کار کرده ام و کارنامه ام مشخص است.

مصاحبه ای از شماست که در آن گفته اید برخی از افراد خواسته هایی از شما داشتند که نتوانستید آنها را برآورده کنید. میشه واضح تر توضیح بدی

فعلا نمیتونم جواب بدم! ببخشید ولی الان جواب نمیدم

نمیخوای شکایت کنی؟

منتظرم دلایلشون رو بدونم اگر گفتند و قانع کننده بود که هیچ، اما اگر نه، به خاطر آبروی خودم و خانواده ام به هر میزانی پیگیری می کنم.

از طرف استانداری گفتند دلیلش فقط روسری نشدن چند بچه نیست؟

من هم دنبال همین سوال هستم. اگر اینطور نیست، لطفاً به من بگویید چرا. به مردم بگو چرا

آیا تصور می کردید که اگر مراسم را ترک کنید، ممکن است اشتباه شود؟

نه، خانواده‌ها می‌گفتند یک مدیر انقلابی چقدر عقب افتاده است که چند بچه را به خاطر بی‌پیراهن بودنش در تئاتر گذاشته و بعد بدتر شده است. بعد همه خانواده ها نسبت به نظام بدبین شدند و من تحمل می کنم اما نمی گذارم بدبین شوند. هر گونه خطا را نباید به گردن سیستم انداخت. برخی از ما به دلیل انسان بودن اشتباه می کنیم و نباید اشتباهات را به نظام نسبت داد. در رأس نظام ما یک مرد بزرگ آقای خامنه ای قرار دارد که همه ما مقید به او هستیم و باید به موقع این حکومت را به آقا امام زمان بسپاریم.

بعد از اخراج از شما حمایت شد؟

مردم از من حمایت کردند. همه کاندیداهای شهرستان کهگیلویه تماس گرفتند و ابراز احساسات کردند و تعدادی از ورزشکاران نیز تماس گرفتند و از همه آنها کمال تشکر را دارم. آقای استاندار مرا به دفترشان می برد و دلایلش را می گفت و بعد می گفت استعفا بده و برو که بهتر است.

آخرین سخنرانی شما؟

ما می گوییم فقط خدا. من نمی دانم چی کار کنم. شاید شکایت نکنم، فقط به خدا می سپارم.

پریسای مربی تکواندو بانوان کگیلویه: استاندار به من گفت در مسائل سیاسی دخالت نکن و کار خودت را بکن!

پریسا پریسای یکی از مربیان تکواندو شهرستان کهگیلویه درباره اتفاقات رخ داده به خبرنگار «اعتماد» گفت: همه بچه ها به جز سه چهار نفر که حجاب داشتند زیر 9 سال بودند و فیلم هم موجود است. یکی قد بلند است و فکر می کنند 13-14 ساله است و 10 ساله است. آقای رمضانی به آنها یادآوری کرده بود که حجاب داشته باشند

پریسایی همچنین به «اعتماد» گفت که به زیارت امام جمعه هم رفته و جلساتی در این زمینه داشته است. وی با بیان این مطلب ادامه داد: امام جمعه به من فرمودند: اگرچه این اتفاق کار زشتی بود، اما من دستور برکناری رئیس اداره ورزش و جوانان را ندادم و هرچه آقای محقق (استاندار) گفت درست است. استاندار هم به من گفت: رمضانی را به خاطر چنین مشکلاتی برکنار نکرده ام.

از پریسایی پرسیدم دلیل برکناری رمضانی چیست و او پاسخ داد: به من گفتند به مسائل سیاسی نپرداز و کار خودم را انجام بده! هیچ کس رئیس جمهور را به خاطر یک موزیک ویدیو برکنار نمی کند. نمی دونم مشکل چی بود!

وی ادامه داد: از استاندار پرسیدم برای چیست؟ او پاسخ داد نمی توانم به شما بگویم! من به او گفتم که سایت های خبری به خاطر حجاب او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و او قبول نکرد و گفت که اداره ورزش باید پاسخ دهد که چرا به خاطر حجاب او را بدرقه کردند. من اصلاً نمی دانم چه کسانی این خبر را منتشر کردند و همان روزی که آقای رمضانی را ترک کردند.

این مربی تکواندو تصریح کرد: هیچکس نمی گوید چرا او را ترک کردند. از اخراج او بسیار ناراحت شدم، اما کاری از دستمان بر نمی آید. با ناموس این بنده خدا بازی می شود. ما خودمان از او خواستیم که بیاید. در بیشتر مراسم ما شرکت می کرد و بچه ها هم در موکب ها یا یادواره شهدا شرکت می کردند. این بنده خدایی که در این مدت هیچ کاری نکرد و همیشه طرف حق بود.

یک روز فرماندار با من تماس گرفت و گفت: این فیلم رسیده است. من هم گفتم: بله بچه های کوچک هستند. گفت: دولت انقلابی است و من هم گفتم: من خودم انقلابی و جانباز هستم و سیزده ساله بودم که چهل کیلو به جبهه رفتم. من هم برای ارزش ها ارزش قائل هستم، اما جایی بودم که اگر بیرون می رفتم بدتر می شد و در آنجا ماندم و همین شد! دو روز بعد با یک تماس اخراج شدم و احساس می کنم او مرا اخراج کرد.