ریه های طبیعی کگیلویه و بویراحمد باید نفس بکشد

با ساخت تفرجگاه ها و توسعه زیرساخت ها و امکانات در مناطق جنگلی می توان از سایر کاربری های این منابع طبیعی بهره مند شد و علاوه بر جذب گردشگر، شاهد رونق کسب و کار و رفع بیکاری بود.

این سرمایه‌های طبیعی در سال‌های اخیر با وجود اهمیت جنگل‌ها، شاهد حوادث مختلفی از آتش‌سوزی‌های دسته‌جمعی گرفته تا حمله آفات بلوط برگ‌خوار و قطع درختان سودجو برای استخراج زغال‌سنگ و قاچاق سوخت از جمله ظلم‌هایی است که بر پایتخت‌ها اعمال شده است. استان وارد شد.

ریشه کن شدن درختان و از بین رفتن جان آنها تاثیر بسزایی در تغییر اکوسیستم گیلویه و بویراحمد خواهد داشت به گونه ای که جانوران و حیات طبیعی استان با خطر مواجه خواهد شد، بنابراین حفظ این منابع به معنای حفاظت از طبیعت است. ولایت و قدردانی از نعمت های فطری خداوند خواهد بود


a9c1400a 40a6 4e1c abbe 17ba98121336 خبر خاکستری

یکی از مهم ترین راه های حفظ طبیعت استان در بخش جنگل ها و درختان، احیای آن ها با کاشت درختان است که کاشت درخت باعث می شود مناطق جنگلی استان که در سال های اخیر در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته اند، به صورت درختکاری شوند. در این راستا متولیان ذیربط اعم از دوستداران طبیعت، دوستداران محیط زیست، علاقمندان به طبیعت استان و به ریاست اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. نقش موثری در احیای جنگل ها با کاشت درختان.


05f8dc84 4bad 48ce a4d7 2f72bf0960cb خبر خاکستری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با کمک مردم و در قالب ستاد ملی حفاظت از درختان بلوط، امسال بذر بلوط انجام شد. در 2 هزار هکتار عرصه و مراتع جنگلی کهگیلویه و بویار احمد کاشته شده است.

جوید بخت با بیان اینکه کار جمع آوری بذر بلوط از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است، گفت: این بذرها پس از اصلاح در اختیار مردم و علاقه مندان به کاشت بلوط قرار می گیرد تا با کاشت آنها بتوانند. برای رشد و توسعه درختان بلوط در روستاها.

وی تاکید کرد: سال گذشته به همت ستاد ملی، درختان بلوط در بیش از 1500 هکتار از منابع طبیعی استان بلوط کاشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید