مرکز نفس در زنجان برای حفظ نفس تأسیس شد


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877786

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه طرح نفس به تازگی با همت بسیج جامعه پزشکی زنجان راه اندازی شده است، گفت: حفظ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: طرح نفس برای اولین بار در سال گذشته توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی برای کمک همه جانبه به خانواده هایی که به دلایل مختلف سعی در سقط جنین دارند ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این طرح، طرحی برای نجات کودکان از سقط جنین بود، گفت: به مادرانی که تصمیم به سقط جنین دارند، توصیه های تخصصی ارائه می شود و در صورت عدم نیاز علمی به سقط، مادر منصرف می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه طرح نفس به تازگی با بسیج جامعه پزشکی زنجان آغاز شده است، گفت: مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز از زنان باردار حمایت می کند، گفت: اگرچه این طرح به تازگی آغاز شده است، اما طرح خوب و موثری است.

تاگیلو گفت: بیشتر سقط های زودرس به دلیل ناهنجاری های جنینی مانند ناهنجاری های کروموزومی است. سن والدین، سابقه سقط جنین، بیماری مزمن، مشکلات رحم یا دهانه رحم، سابقه نقایص مادرزادی یا مشکلات ژنتیکی، عفونت ها، سیگار کشیدن، مواد مخدر یا الکل، برخی داروها، سموم محیطی، چاقی و اضافه وزن، تست های غربالگری تشخیصی تهاجمی خطر سقط جنین را افزایش می دهد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید